Tan sols fa falta veure el catàleg de Toyota a Espanya i en bona part dels mercats a nivell mundial per adonar-se'n de què l'aposta de la marca japonesa pels motors híbrids auto recarregables s'ha convertit a la seva millor arma, tant a nivell de vendes com a nivell d'imatge i estatus de fabricant.
I és que no és que sigui cap secret que dos dels millors arguments de venda d'aquestes mecàniques són, d'una banda, la fiabilitat i, per altre, la seva eficiència, convertint-los en motors perfectes per a aquells conductors que busquen cotxes que no donin problemes a llarg termini i que no obliguen visites inesperades al taller així com cotxes que realment gasten molt poc, o almenys gasten molt menys que els seus rivals directes per segment però amb mecàniques de gasolina tradicional.
Un carro exemple l'èxit de Toyota a Espanya en els últims temps és el C-HR, un model que ja en la seva primera generació es va convertir en tota una referència entre els B-SUV HEV i que ara, en la seva segona generació, ha fet un salt evident endavant referent a disseny i també a tecnologia, comptant amb una versió endollable molt interessant.
El Toyota C-HR PHEV és el model més venut a Espanya amb aquest motor
És cert que aquest model basa la immensa majoria de les seves vendes en la versió híbrida convencional, però el fet que sigui, amb més de 2.000 vendes en aquests primers tres mesos de 2025, el PHEV més venut a Espanya en el que portem d'any no fa una altra cosa que confirmar l'encert de la marca amb aquest model i aquesta versió.
El millor en el seu cas és que, ara que han tornat els ajuts del govern que busquen incentivar la venda d'aquest tipus de cotxes així com de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, el preu de partida de la versió d'accés amb el motor PHEV se situa més o menys al mateix nivell que la versió d'accés amb el motor híbrid convencional, uns 30.000 euros, sent l'opció endollable molt més recomanable, especialment a nivell de consum sempre que puguem carregar aquest cotxe a casa aconseguint un estalvi més que notable en el cost per quilòmetre.
La seva autonomia 100 × 100 elèctrica ronden els 60 km, una xifra més que suficient per cobrir la immensa majoria de trajectes diaris de molts espanyols, per la qual cosa, si podem carregar el cotxe diàriament a casa, no gastarem ni una gota de gasolina i deixarem al motor HEV, que alhora és també extremadament eficient, per a un altre tipus de trajectes més llargs.