Com passa amb tants altres models de Toyota, el Yaris s'ha convertit en els últims anys en l'autèntica referència entre aquells conductors que busquen un utilitari que compti amb una mecànica híbrida auto recarregable, segurament el millor combinació per a aquells conductors que es mouran de forma habitual per entorns urbans interurbans però que no volen saber res d'un cotxe 100 × 100 elèctric.

I és que el fet de comptar amb aquest tipus de mecàniques híbrides auto recarregables converteixen a aquests models, petits i poc pesats, en opcions realment eficients amb consums que, com passa en el cas del model japonès, es poden arribar a quedar fins i tot per sota dels 4 l als 100, una xifra realment interessant que acaba repercutint evidentment en la butxaca dels seus conductors.

 

En Toyota saben que cada vegada tenen més rivals directes i que, per exemple, l'arribada del mercat de la nova generació del MG3con un motor híbrid auto recarregable de gairebé 200 cavalls de potència i un preu que es queda bastant per sota del qual té el seu Yaris pot provocar que les seves vendes caiguin.

El Renault Clio HEV és un bon rival del Toyota

Ja que sí, en el fabricant japonès són molt conscients que segurament el pitjor rival que tens un utilitari és el Renault Clio en la versió híbrida auto recarregable, una versió que compta amb un motor de 145 cavalls de potència i que per tant se situa bastant per sobre respecte al japonès en aquest sentit, que compta en la seva versió d'accés amb una mecànica de 116 cavalls.

 

És cert que el consum del model francès no és tan extremadament baix com el del model japonès, però amb un consum oficial homologada de 4,2 l als 100 es converteix també en una opció realment interessant.

El millor en aquest cas és que, amb les promocions actuals, aquesta versió híbrida del Renault Clio es queda més o menys al mateix nivell quant a preu respecte al Toyota, amb preus de partida en els dos casos que s'acosten als 21.000 €. No és estrany llavors què, encara que la marca del Japó sàpiga molt bé que el seu utilitari continua sent la referència en el seu segment, i més enllà d'estar pendent de l'evolució de vendes del nou MG3, el Renault continuï sent un model que tenen en el punt de mira.