El Toyota RAV4 pot presumir de ser una de les compres més racionals des de fa ja uns quants anys, entre altres coses perquè el model japonès es presenta com una opció perfecta com el seu familiar i que, a més, arriba de la mà dels fiables i eficients motors híbrids auto recarregables de Toyota, el seu millor argument de venda.

Així, per molt que alguns dels seus rivals directes s'hagin renovat recentment i es converteixin en opcions també molt atractives, el model japonès continua sent tota una referència a nivell mundial.

 

El problema en aquest cas és que, especialment entre aquells conductors que busquen un model prèmium, hi ha alternatives a aquest Toyota que, encara que siguin evidentment més cares, acaben sent millor en tot, sent un clar exemple d'això la gran aposta de Mercedes a Europa en els últims anys: el GLC.

El Mercedes GLC PHEV és més car que el Toyota, però millor en tot

No és casualitat que aquest model s'hagi convertit en una de les autèntiques referències de la marca a les carreteres del vell continent, entre altres coses perquè passa per ser un SUV de generoses dimensions que arriba excel·lentment dotat en tots els sentits.

 

Dins de la seva gamma d'opcions mecàniques, el més interessant és la que arriba amb un motor híbrid endollable de més de 300 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió automàtica, a una tracció a les quatre rodes i que compta a més amb una bateria que li permet tenir ni més ni menys que 120 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, una de les mecàniques més interessants entre les prèmium.

Aquesta versió té un preu de partida d'uns 65.000 €, pel que evidentment no és un cotxe barat, però tenint en compte que la versió més ben dotada del Toyota, que continua estant per darrere, té un preu de partida d'uns 53.000 €, no són pocs els que veuen en aquest pla B pijo al model japonès una opció molt més recomanable, especialment si el pressupost no és ajustat.