El Renault Captur és un dels models que més alegries ha donat de la marca francesa en els últims anys, entre altres coses perquè forma parteix del segment de moda tant a Espanya com a Europa: el dels SUV. Per la seva part, l'Austral ha arribat recentment a Europa amb la intenció de fer oblidar com més aviat millor el fracàs comercial que va suposar el seu antecessor, el Kadjar, i convertir-se així en una alternativa molt interessant al models tan establerts com és el cas del Nissan Qashqai, el Kia Sportage o el Hyundai Tucson.

 

Però un dels grans encerts en els últims temps per part de la marca francesa ha estat en llançament d'un model que es queda precisament a mig camí entre un Captur i un Austral per mida, que compta amb un llenguatge de disseny molt atractiu i arriba molt ben equipat de sèrie i, sobretot, compta amb una versió amb una mecànica híbrida auto recarregable que segur que el convertirà en una de les principals opcions al nostre país: el Symbioz.

El Renault Symbioz és una aposta intel·ligent de la marca

Amb un disseny que l'apropa més als crossover que als SUV i amb una idea de convertir-se en un cotxe més familiar però sense arribar a les quotes de l'Austral, aquesta alternativa es converteix en una opció realment interessant al nostre país, sobretot també a nivell de preu.

I és que la marca francesa ja has donat a conèixer els rangs de preu de les seves diferents versions, amb un preu de partida de poc més de 33.000 € en el cas de la versió d'accés, de gairebé 35.000 € en el cas de la versió intermèdia i de més de 36.000 € en el cas de la versió més ben dotades i més esportiva quant a disseny.

 

En qualsevol cas, al marge de l'acabat seleccionat, la mecànica en els tres casos és la mateixa, un motor híbrid auto recarregable de 145 cavalls de potència que arriben associat a una transmissió automàtica i que li permet, més enllà de lluir l'etiqueta ECO de la DGT, acabar tenint un consum per sota dels 5 l als 100, una xifra realment interessant per a un model de la seva categoria.

Segurament li costarà arrencar al nivell comercial al nostre país, però és molt probable que aquest Symbioz acabi sent tota una referència a Espanya dins del catàleg de la marca francesa.