A Volvo són molt conscients que el Saló de l'Automòbil de Xangai és des de fa anys una de les principals cites de la indústria. És per això que la marca sueca ha decidit que sigui en aquest important saló on presenti les novetats de la seva marca de cotxes elèctrics premium, Polestar.
Si bé és cert que dins del catàleg de Volvo ja es poden trobar diversos models totalment elèctrics, el fabricant suec va apostar fa ja uns anys per crear una marca diferenciant els seus models als de Polestar, que compten amb el seu propi llenguatge de disseny.
La principal novetat del fabricant ha estat el Polestar 4, un model que es queda a mig camí entre una berlina i un SUV, és a dir, un crossover, i que, tret que els plans del fabricant canviïn, hauria d'arribar a les carreteres europees el pròxim 2024.
El polèmic disseny de la part posterior del nou Polestar 4
Tal com podem veure en les imatges, si bé és cert que el fabricant ha optat per continuar aplicant la mateixa línia de disseny que han aplicat en models anteriors, un dels punts més polèmics d'aquest crossover elèctric passa precisament perquè, com ja vam veure en el Polestar 5, la marca ha tornat a apostar per no comptar amb el vidre posterior.
En aquest cas el sostre vidrat arriba fins a la part posterior, però, a diferència de la immensa majoria de models de mercat, el fabricant ha optat per no comptar amb l'habitual vidre posterior, pel que la visibilitat en la part posterior arribarà de la mà d'un retrovisor virtual gràcies a la càmera situada en la part posterior enfocant precisament en la direcció contrària.
Si bé és cert que la marca s'ha assegurat que és un sistema més que provat i segur, no són pocs els que consideren que és una cosa totalment innecessària, entre altres coses perquè, al marge que no és tampoc un canvi substancial pel que fa al disseny, no deixa de tenir cert risc.
Veurem fins a quin punt aquest polèmic disseny agrada o no als clients d'una marca que està a poc a poc guanyant-se el seu espai en un mercat, el dels elèctrics prèmium, que no deixa de guanyar adeptes cada dia que passa tant a la Xina, on s'ha presentat aquest model, com en la resta de mercats top a nivell mundial.