El futur és elèctric? Se suposa que sí, però hi ha marques que no el tenen tan clar i consideren que, probablement, altres sistemes de propulsió amb l'hidrogen com a protagonista poden conviure amb els que utilitzen bateries de liti. Una d'aquestes marques és Porsche.
Toyota i BMW també estan en la carrera|cursa
I és que la marca alemanya no és l'única que considera que els motors d'hidrogen tindran la seva part del mercat en el futur. Toyota i BMW també investiguen amb aquest combustible, en concret amb el denominat hidrogen calent. Aquesta tecnologia interessa, principalment, perquè podria permetre que els motors de combustió interna continuessin existint: només faria falta adaptar-los per canviar el dièsel o la gasolina per hidrogen.
Primeres proves
Porsche desenvolupa ja les primeres proves, però no en vehicles: utilitza un simulador. El desafiament és aconseguir, mitjançant hidrogen, la mateixa potència que avui ofereixen els motors de gasoil o gasolina i mantenir el nivell d'emissions a zero. Porsche, de moment, treballa amb un V8 de 4.4 litres. Veurem quins resultats obté, però, de moment, ha aconseguit desenvolupar 598 CV i l'ha muntat en un Porsche Cayenne, que va completar una tornada|volta al circuit de Nürburgring en 8 minuts i 20 segons.