Les xifres de vendes que està aconseguint els cotxes elèctrics en els últims temps i, sobretot, la negativa de molts conductors a l'hora d'apostar per aquest tipus de motors és el que està provocant que cada vegada siguin més fabricants els que redissenyin els seus plans a curt, mig i llarg termini, entre altres coses perquè la implantació del cotxe elèctric a nivell mundial no està sent la que s'esperaven en molts fabricants.
Un bon exemple d'això és Porsche, una marca que, si bé és cert que ja ha deixat molt car que la decisió que van prendre fa ja un temps de convertir al seu Macan en un model exclusivament elèctric amb la nova generació ha estat una decisió de la que no es penedeixen i continuen apostant per ella, sí que ha obert la porta a l'arribada d'un nou model amb un motor de combustió.
De fet, ja se sap que, una vegada el proper any les versions de gasolina de l'anterior Macan encara estan disponibles en alguns mercats molt concreta desapareguin dels catàlegs de la marca de luxe alemanya, aquest model tan sols es vendrà a nivell mundial en la seva nova versió, la versió 100 × 100 elèctrica.
Els motors de combustió continuaran sent determinants per a Porsche
Coincidint amb la presentació dels resultats del passat 2024, la marca del grup Volkswagen va deixar molt clar que, al marge d'aquesta aposta per la continuïtat de la versió elèctrica del Macan, estan treballant ja en un nou projecte que passa per un SUV d'una mida similar però que compti amb un motor tèrmic independentment del seu grau d'hibridació, entre altres coses perquè sap molt bé que continuen sent molts els conductors que no volen saber res dels EV purs.
D'altra banda, se sap també que la pròxima generació del Cayenne, un dels models més importants al seu catàleg en els últims anys, comptarà amb versions també tèrmiques amb diferents graus d'hibridació, fent evident que l'aposta de la marca de luxe alemanya no passa tan sols per una via sinó que volen anar obrint diferents vies per anar consolidant-se cada vegada més, oferint diferents propostes per a les diferents necessitats dels conductors.
L'únic problema en aquest cas és que, per molt que el fabricant hagi assegurat que ja treballen en aquest nou SUV de combustió, la seva arribada no es produirà aviat, entre altres coses perquè és un projecte que encara està prenent forma.