És més que evident que Porsche no és un fabricant que sigui en la immensa majoria de les travesses dels conductors europeus que busquen fer-se amb un cotxe nou, entre altres coses perquè ja no és que la marca alemanya tingui uns preus elevats, és que els seus models tenen preus molt per sobre fins i tot dels que tenen els models prèmium de marques com Mercedes, BMW o Audi.

Tanmateix, que per ser una marca destinada als que tenen els pressupostos més elevats no impedeix que alguns dels seus models s'hagin convertit en autèntics èxits de vendes en els últims anys.

 

Un bon exemple d'això és el Porsche Taycan, una berlina elèctrica que puc presumir en els seus primers anys de vida d'aconseguir una xifra de vendes que ni a la mateixa marca no s'esperaven, a més de rendir comptes amb tots aquells que havien assegurat que la marca s'havia equivocat, i molt, apostant pels cotxes elèctrics, considerant que la immensa majoria dels que buscaven un cotxe esportiu continuaven volent un cotxe esportiu amb motor de combustió.

El Taycan comença a ser un problema per a Porsche

Però el principal problema que està tenint aquest model és que, especialment a Alemanya, les seves xifres de vendes han caigut de forma notable. Es pot tenir en compte que ho han fet també les de la immensa majoria de models 100 × 100 d'elèctrics, entre altres coses perquè, a diferència del que passa al nostre país, on el govern continua apostant pel programa d'ajuts incentius a la compra de models 100 × 100 d'elèctrics, el govern alemany va retirar fa ja uns mesos aquests ajuts, el que ha provocat que les vendes en general dels cotxes elèctrics hagin caigut en picat.

 

Tanmateix, a diferència del que estan fent en altres fabricants, Porsche segueix més que entossudida en fer del seu Taycan u dels seus models amb més pes als seus concessionaris, fins i tot per sobre del mític i més que lloat 911.

Aquest afany de la marca alemanya està provocant que no alguns concessionaris tinguin autèntics problemes a l'hora de vendre aquest model, entre altres coses perquè, sense comptar amb els ajuts, estan tornant a ser molts els conductors que prefereixen apostar per un model de combustió que per als models 100 × 100 elèctric, per molt que sigui una de les berlines elèctriques més interessants en tots els sentits.