Tan sols fa falta veure el catàleg de la immensa majoria de marques prèmium a Espanya i a Europa per adonar-se que fabricants com Mercedes, Volvo o BMW, entre d'altres, han decidit quedar-se fora de la batalla dels B-SUV. En aquest sentit, si bé és cert que altres fabricants com Lexus o com Audi sí que han decidit llançar al mercat SUV de mida urbana, no sol ser el terreny habitual de marques prèmium, o almenys no de les clàssiques.
Això provoca que les opcions per a aquells conductors que vulguin fer-se amb un cotxe que se situï per sobre de la mitjana en tots els sentits en aquest segment no siguin moltes, i quines opcions com el DS3 es converteixin en opcions realment interessants, sobretot perquè a nivell de relació qualitat preu és un d'aquests models a tenir en compte.
I és que no és que sigui cap secret que, més enllà que aquest fabricant francès es desvinculés definitivament de Citroën fa ja uns quants anys, és una de les marques que pot presumir de tenir millors productes referent a relació qualitat preu, sobretot situant als seus models un esglaó per sota de les prèmium sense que això impliqui ni una pitjor tecnologia ni una pitjor qualitat, sinó més aviat una estratègia de posicionament de marca que li juga molt a favor.
El DS3 és una bona opció prèmium sense pagar l'extra habitual de les prèmium
De fet, tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant, si optem per aconseguir la versió més senzilla d'aquest model tindrem un preu de partida que se situa just per sobre dels 27.000 €.
És evident que és un preu que acabarà sent més elevat tenint en compte condicions pròpies dels sistemes de finançament, i que per aquest preu podem tenir models d'una mida superior, encara que cap destacar que en aquest cas estem davant d'un cotxe d'una marca prèmium i que, per tant, se situa per sobre quant a estatus al mercat i arriba a més molt bé dotat en tots els sentits.
Començant pel seu motor, una mecànica micro híbrida de 145 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica que li permet tenir prou potència per moure's amb facilitat en entorns urbans i, a més, tenir un consum de tan sols 5 l als 100, una xifra molt interessant i que el situa al mateix nivell respecte a altres models amb motors menys potents.
És cert que sent un model més car que la immensa majoria dels models de la seva categoria no el tens fàcil per triomfar, però sens dubte és una d'aquestes opcions perfectes per a aquells que busquen un cotxe prèmium sense pagar els sobre costos habituals en aquest tipus de marques.