El Tesla Model 3 sempre s'ha caracteritzat per ser un dels cotxes elèctrics més interessants del mercat, entre altres coses perquè, més enllà que tingui un disseny interessant i molta tecnologia, la seva relació qualitat preu sempre l'ha convertit en una opció temptadora per a aquells que han volgut ja fer el salt definitiu.
El problema que té aquest model és que, per molt que sigui tota una referència al seu mercat natal, el dels Estats Units, així com el mercat està d'importants com és el d'Europa, és precisament al mercat on més cotxes elèctrics es venen a nivell mundial, el de la Xina, on té cada vegada rivals més importants, i un bon exemple d'això és una de les principals novetats de BYD, la principal marca amb què Tesla competeix a nivell mundial.
BYD vol robar-li vendes al Tesla Model 3 a la Xina
I és que aquest gegant xinès, una de les marques més importants al seu mercat natal i un fabricant que s'ha proposat de convertir-se en tota la referència també a nivell mundial, acaba de posar a la venda a la Xina la versió 100 × 100 elèctrica d'un dels seus cotxes més populars: el BYD Qin.
En aquest cas estem davant d'un model que, per mida i per concepte, es converteix en un dels principals rivals del Tesla, encara que, com no podia ser de cap altra forma i com sol ser habitual amb aquest tipus de fabricants, quant a preu és una opció molt més temptadora.
I és que el rang de preus que té aquest model a la Xina va des de, tenint en compte la conversió iuans-euros, una mica més de 15.000 € a poc menys de 18.000 €, preus que evidentment s'allunyen molt no tan sols dels que té el Tesla sinó dels que tenen la immensa majoria de models de les seves característiques al seu mercat.
De moment, això sí, aquest model amb aquesta versió elèctrica no arribarà a les carreteres europees, on BYD ja té el Seal com el seu principal soldat en la batalla contra el Tesla Model 3.