Recentment t'hem parlat del bon paper que ha fet el Renault Arkana durant el mes de setembre. El SUV cupè francès va ser el segon cotxe més venut, segons les dades d'Anfac. Concretament es van vendre 1.626 unitats del tot camí gal. I només va tenir per davant el Hyundai Tucson, que no només va ser el cotxe més venut del mes, sinó que també lidera en el còmput global de l'any.

Però l'Arkana no és l'únic model que ha donat alegries a Renault al setembre. Hi ha un model de la firma francesa que en un mes ha multiplicat les vendes per quatre. Ha passat de 365 unitats venudes l'agost a matricular 1.205 unitats al setembre.

El Clio va ser l'altre protagonista de Renault al setembre

Estem parlant del Renault Clio. L'utilitari ha estat un altre dels triomfadors de setembre en el fabricant gal. Gràcies a aquestes 1.205 unitats venudes va ser el desè model més venut del mes, empatant en vendes amb el Toyota Yaris Cross. Amb el Clio, Renault va aconseguir ficar dos models al top 10 de setembre.

Renault Clio
Renault Clio / Renault

Aquestes bones xifres, a més, també li han permès retallar posicions en les vendes registrades entre gener i setembre. Ha passat d'ocupar el lloc 35 l'agost a pujar fins al lloc 33 al setembre.

Un èxit, el del Clio, que es deu a diversos factors. Un d'ells té a veure amb la varietat de la gamma. En ella trobem variants gasolina, dièsel i híbrides. D'altra banda, que és un dels models que compta amb les cinc estrelles de les proves de seguretat Euro NCAP.

I el més important: els seus preus. Perquè el Renault Clio és un dels models més econòmics del mercat. La gamma arrenca en 14.435 euros. No és gaire més dels 12.790 que demana Dacia per un Sandero d'accés. I encara que amb el Clio s'ofereix un gasolina de 65 CV de potència i el Sandero d'entrada desenvolupa 90 CV, el Renault ve molt millor equipat.

Clio
Renault Clio / Renault

Gairebé tan barat com el Dàcia Sandero i més ben equipat

Com diem, el Clio més econòmic es mou amb un motor de gasolina SCe que desenvolupa 65 CV de potència i 95 Nm de parell màxim, associat a un canvi de marxes manual de 5 relacions i a un sistema de tracció davantera. Amb aquest bloc aconsegueix un consum d'entre 5,1 i 6 litres cada 100 km, amb unes emissions de CO2 d'entre 116 i 136 grams per km.

I atenció a l'equipament. Perquè mentre el Sandero no inclou ni aire condicionat, el Clio compta de sèrie amb:

  • Frenada d'emergència assistida
  • ABS
  • Ajuda la frenada d'emergència (safe)
  • Múltiples coixins de seguretat
  • Avís dels cinturons de seguretat davanters i darreres descordats
  • Cinturons de seguretat posteriors de 3 punos
  • Cinturó de seguretat del conductor i del passatger regulable en altura
  • Ràdio connect r&go
  • Connectivitat integrada + e-call + serveis
  • Quadre d'instruments digital tft color 4,2 "
  • Aire condicionat manual
  • Alçavidres elèctrics davanters d'impuls
  • Retrovisors exteriors elèctrics, antigebre abatible manualment
  • Encesa automàtica de llums i sensor de pluja
  • Reconeixement de senyals de trànsit
  • Assistent manteniment de carril (LKA)
  • Indicador de canvi de marxa
  • Control dinàmic de trajectòria ESC amb ajuda a l'engegada en pendent
  • Regulador de velocitadt
  • Equip de reparació de neumàtics
  • Llums de dia led davanters i del darrere
  • Consola flotant
  • Isofix seients laterals del darrere
  • Para-sol amb mirall sense il·luminació