Sent com és una de les marques més importants dins de la indústria de l'automòbil, no és que sigui precisament casualitat que Volkswagen pugui presumir de tenir o haver tingut alguns dels models més mítics i còmics de la història de l'automobilisme comercial.
Un bon exemple d'això és la famosa Volkswagen Califòrnia, la versió camper de la seva famosa furgoneta que va aparèixer al mercat fa ja més de 70 anys i que ha estat tota una referència per a aquells que, més enllà que tinguin o no un pressupost voluminós, busquin una petita casa amb rodes de la mà d'un dels millors models del seu segment des de fa ja moltíssims anys.
I és que estem davant d'una de les camper que més èxits han tingut en la indústria en les últimes dècades, un model que, si bé és cert que ha tingut rivals importants, s'ha acabat sempre imposant la resta a causa de comptar amb aquest pes dins de la indústria que s'ha guanyat a pols.
Volkswagen crea una marca pròpia per als seus camper
En aquest sentit, sent conscients en Volkswagen que les camper s'estan convertint en models cada vegada més buscats a nivell mundial, la marca alemanya decidit anar un pas més enllà i crear una espècie de la seva marca dins del seu catàleg. Així, ara serà la divisió comercial del fabricant la que s'encarregarà de desenvolupar, dissenyar i fabricar als seus models d'aquestes característiques, i ho faran de la mà d'una submarca anomenada Califòrnia.
Una submarca en la qual es troben models com la Califòrnia, la Gran Califòrnia i la Caddy Califòrnia, tres models diferents amb tres mides diferents i dirigides a un públic diferent per continuar sent l'autèntica referència per a molts conductors que veure en aquest tipus de models una manera diferent de viatjar.
Moltes de les novetats d'aquests tres models ens coneixerem en les properes setmanes, però una de les més importants és la introducció dins de la gamma de la Califòrnia la versió híbrida endollable que compta amb tracció a les quatre rodes, una versió per complementar les versions de gasolina i dièsel i que, per molt que no vagi a ser precisament barata, segur que es convertirà en l'objecte de desig de molts.
Una aposta de Volkswagen per reforçar encara més un tipus de vehicle que li ha donat sempre moltes alegries i que ara guanya encara més pes dins del seu catàleg internacional.