Portar un bon manteniment del nostre vehicle és fonamental per aconseguir un bon funcionament del mateix, així com per allargar la seva vida útil. Si no volem haver de canviar de cotxe en menys temps del previst, més ens val anar al taller quan toca. Sobretot tenint en compte els alts preus dels cotxes nous en l'actualitat.

Un dels elements clau en el bon funcionament del motor és l'oli. És imprescindible que les peces mòbils del motor estiguin ben lubrificades per reduir el desgast i el risc d'avaria. I perquè realitzi la seva funció a la perfecció, és important que no contingui impureses. Si les conté, les propietats lubricants de l'oli es perden en variar la seva viscositat.

L'oli del motor és crucial en el bon funcionament del sistema de propulsió del cotxe

L'oli es contamina en absorbir els residus de la combustió. Per evitar-los, els cotxes integren filtres molt eficaços. Perquè et facis una idea, aquests filtres retenen partícules d'entre 10 i 40 micres, una mida inferior al d'un cabell humà, que és d'unes 60 micres. I gràcies a això aconsegueix retenir fins al 95% de les impureses.

La funció dels filtres és mantenir el motor net, exempt d'impureses, garantint el bon funcionament del mateix. És per això que hem de canviar el filtre de l'oli cada cert temps. Aquest es pot acabar obstruint o fent malbé, el que repercutirà directament en el motor. Poden acabar entrant totes aquestes impureses al motor, causant corrosió, rescalfament o obstrucció i generant greus avaries.

Així mateix, no és recomanable netejar el filtre d'oli per reutilitzar-lo. Es pot fer netejant-lo amb benzina i aplicant una capa d'oli. Però aquest procés requereix molta cura, ja que podem esquinçar-lo. Per això el millor passa per canviar-lo per un de nou. Així estarem segurs d'estar utilitzant un filtre eficient.

mecanicos microcreditos CaixaBank - CaixaBank
Mecanicos Microcreditos CaixaBank - CaixaBank

L'ideal és canviar-lo cada 10.000 km

En aquest sentit, el millor és canviar el filtre d'oli cada 10.000 km aproximadament. De fet, el veritablement recomanable és canviar alhora el filtre i l'oli, així ens assegurem que no hi haurà residus.

Un procés que, a més, no és car. Un filtre d'oli nou costa entre 5 i 15 euros, al marge del que costa la mà d'obra, que dependrà de cada mecànic. Uns diners, aquests últims, que molts manetes prefereixen estalviar-se, canviant-lo ells mateixos.