No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de conductors al nostre país amb prou feines té coneixements de mecànica. De fet, el més habitual és que l'inmensa majoria dels conductors a cobrar el seu taller de confiança cada vegada que toca una revisió ja sigui per quilometratge o, per desgràcia en alguns casos, quan salta un avís d'un problema al cotxe al panell d'instruments.
En aquest sentit, el més normal és que siguin els especialistes els beneficis de fer tots els canvis necessaris i les visions pertinents, però això no significa que els conductors no puguin tenir alguns coneixements que, a la llarga, poden acabar sent beneficiosos.
I un d'ells és saber cada quants quilòmetres és necessari canviar el filtre d'oli, un dels elements potser més imprescindibles dins de la mecànica actual als automòbils, entre altres coses perquè és un element que, si es descuida o està en mal estat, pot acabar derivant en un problema molt gros a nivell mecànic.
El filtre d'oli és un element clau per al bon manteniment del motor del cotxe
El primer que hem de tenir en compte és que l'oli del motor del cotxe ajuda per a reduir la fricció entre les parts mòbils de tal manera que es redueix el desgast dels components, prolongant així la vida de la mateixa mecànica.
I allà el filtre d'oli és clau, entre altres coses perquè s'encarrega de filtrar totes les impureses i partícules estranyes que puguin desgastar les peces. Impureses i partícules com petits residus de la combustió o petits fragments de metall que es troben flotant en el lubricant. Evidentment si el filtre no està en un bon estat, aquestes partícules circulant pel motor, la qual cosa pot acabar derivant en un problema molt seriós.
Per això són molts els experts que asseguren que, més enllà de canviar l'oli, cada vegada que es fa un canvi d'oli s'ha de realitzar també el canvi de filtre, i això ha de succeir cada 10.000 km. Per sort, com passa també amb el canvi del filtre d'aire, és una operació que no sol ser gaire costosa els tallers, ja que sol tenir un preu d'entre 10 i 20 euros depenent evidentment del taller i, sobretot, de la qualitat de filtre que s'instal·li.