D'aquí a uns anys els cotxes elèctrics seran els que, en teoria, acabin dominant a les carreteres europees. Avui dia no ho són. De fet, com bé evidencien les xifres de vendes, els elèctrics té una quota de mercat molt inferior a què tenen els models amb motors de combustió i fins i tot els models amb motor híbrid.

Són diversos els factors que estan provocant que, a diferència del que passa en altres països del nord Europa, la incursió dels elèctrics al mercat espanyol sigui molt inferior. D'una banda, les inseguretats que tenen molts conductors referent a l'autonomia i al pànic a quedar-se sense aquesta a causa de la pobra infraestructura que tenim actualment al nostre país.

 

D'altra banda, perquè, diferencia el que passa amb els motors de combustió, motors més que provats durant dècades, poc se sap de moment lògicament tenint en compte que porten pocs anys al mercat, sobre la durabilitat i la vida útil d'un cotxe elèctric tenint en compte que la peça fonamental en aquests és la bateria, un element que es degrada amb el pas del temps.

Això sí, un dels grans arguments a favor dels elèctrics és que, a la llarga, acaben suposant una inversió inferior respecte als cotxes de gasolina. En aquest sentit, la OCU apunta que "el cost de conduir un cotxe alimentat per electricitat continua sent menys de la meitat del que costa portar un cotxe de gasolina: 447 euros davant 1.006 euros per cada 10.000 km".

El preu de carregar un elèctric a casa

Una de les preguntes claus a l'hora de saber si aconseguir-ne d'elèctric és una bona compra o no és saber quin és l'ús que se li donarà el vehicle. Si la idea és moure's per entorns urbans o interurbans de forma habitual i, a més, existeix la possibilitat de carregar el cotxe a casa, evidentment, malgrat que la inversió inicial és superior, a la llarga acaba sent una inversió millor.

Si la idea és tenir un cotxe que amb prou feines surti del pàrquing o del garatge durant la setmana i agafar-lo durant els caps de setmana o en els períodes vacacionals per fer llargues distàncies, evidentment l'elèctric no és l'opció a escollir.

 

Quant a saber exactament quant costa carregar el cotxe a casa, és impossible donar una xifra concreta, entre altres coses perquè existeixen diferents tarifes aplicades tant al mercat lliure com en el mercat regulat pel govern, pel que, especialment en aquest últim cas, no costarà el mateix recarregar el cotxe en les hores on el preu de la llum és més baixa que fer-ho de les hores en el preu de la llum és més cara, evidentment.

En el cas que recarreguem una bateria d'uns 40 kW hora, una bateria petita ja avui dia, el preu al mercat regulat depèn de la tarifa, sent 5,6 euros en les hores vall i de fins a 10,4 en les hores punta. Preus molt inferiors respecte al que costa omplir un dipòsit de gasolina o dièsel a Espanya.