Com bé saben tots aquells propietaris d'un cotxe a Espanya, al nostre país és obligatòria comptar amb una assegurança per al vehicle. Existeixen molts tipus d'assegurances, però el més bàsic i l'obligatori és el de responsabilitat civil, més conegut com la famosa assegurança a tercers, que no fa cap altra cosa que cobrir els danys tants materials com personals que el nostre vehicle pot causar a un altre vehicle en cas d'un accident o contratemps. Això sí, sent com és l'assegurança més bàsica, en cap cas no estan cobertes les despeses del propi cotxe.

Així, un dels estudis més interessants en aquest sentit és el que ha realitzat fa poc l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU. En aquest estudi s'ha volgut comparar el cost d'una assegurança entre tres tipus de cotxes diferents quant a la seva mecànica. Els tres models en concret són un model amb un motor de gasolina, el Seat León XS, un model amb un motor híbrid endollable, el Hyundai Ioniq, i un model cent per cent elèctric, el Citroën ë-C4.

És evident que són models amb característiques diferents en aspectes com el consum, però al final són models d'una mida i potència similar, per la qual cosa la comparació és més que encertada. La idea de la OCU passava per esbrinar si hi havia molta diferència entre l'assegurança d'un cotxe de gasolina i el d'un cotxe elèctric o híbrid endollable. I els resultats són més que interessants.

Les diferències del cost de l'assegurança entre un gasolina, un PHEV i un EV

Després de comparar fins a 23 pòlisses diferents amb una assegurança a tot risc amb i sense franquícia, la OCU determina que la diferència de preu entre l'assegurança del León i de l'Ioniq és d'un 15 per cent més car en el cas del model PHEV. En el cas de la comparativa entre el León i l'ë-C4, l'elèctric acaba tenint un preu un 17 per cent més alt.

 

Així, tal com molts sospitaven, assegurar un PHEV o un EV és més car en igualtat de condicions que fer-ho amb un model amb motor de gasolina convencional. Segons la OCU u dels principals motius pels quals els EV i els PHEV tenen un preu més elevat és que, especialment en el cas dels EV, si es produeix un accident greu o un problema amb la bateria i aquesta s'ha de canviar, el seu cost és molt elevat, de fins a 30.000 euros en el cas d'un elèctric amb molta autonomia.

Així, com passa amb el preu del model en concret, almenys de moment i sense saber què passarà d'aquí a uns anys, continua sent una opció més barata en general optar per un cotxe de gasolina.