La DGT té com a principal objectiu augmentar de forma constant la seguretat a les nostres carreteres i en els nostres municipis i, per conseqüència, reduir el nombre d'accidents a les carreteres. Per a això, més enllà d'evidentment anar llançant diferents campanyes de conscienciació a través de les xarxes socials i a través dels mitjans, aquest organisme ha impulsat en els últims anys diferents mesures que, a la llarga, acaben sent molt més efectives.
Una d'elles ha estat la de la instal·lació de milers de radars al llarg de la geografia espanyola. I és que no és que sigui precisament cap secret que siguin molts els espanyols que, per molt que siguin conscients de la velocitat màxima a què està permès circular en les diferents vies, opten, especialment en autovies i autopistes, per circular a una velocitat superior.
Això sí, es pot tenir en compte que en els últims temps la DGT ha optat també per instal·lar molts radars en vies urbanes i interurbanes, vies en les quals la immensa majoria dels casos les velocitats més altes permeses són per a molts conductors molt baixes i, per tant, molts opten per anar més ràpid.
No és necessari senyalitzar un radar mòbil
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que tots aquells radars que són fixos, és a dir, aquells que són sempre operatius en el mateix punt, han d'estar prèviament senyalitzats segons la normativa actual. Per a molts no deixa de ser contraproduent ja que són molts els conductors que solen circular per sobre de la velocitat permesa i, quan veuen el senyal de radar, s'adapten a la velocitat permesa, per la qual cosa el radar deixa de tenir sentit.
És per això que, a diferència del que passa amb els radars fixos, els radars mòbils de la DGT, és a dir, aquells radars que no estan fixos i que, per exemple, són dins d'un cotxe d'algun dels cossos de seguretat de l'Estat en alguns punts estratègics i que es van movent al llarg de la geografia no necessiten estar senyalitzades, entre altres coses perquè el que es busca precisament és caçar els infractors sense que ells siguin conscients que se'ls està vigilant. Així, per molt que els dolgui a molts, és 100 × 100 legal no senyalitzar un radar mòbil.