Range Rover ha decidit reinventar per complet el Velar, un dels seus models de luxe, però aquesta vegada deixant-lo més allunyat dels camins de fang i pistes de terra per entrar en el segment dels elèctrics prèmium de gran autonomia i confort. La transformació arriba en un moment clau per competir contra els SUV cupè d'altres marques de gamma alta com BMW, Audi o Mercedes, l'èxit del qual en vendes ha superat en ocasions el Velar al mercat.

El Velar va ser la resposta de Range Rover al BMW X6 quan aquest model va començar a dominar al sector de SUV cupè. Tanmateix, malgrat el seu disseny elegant i les característiques avançades de la seva primera generació, el Velar no va aconseguir el nivell de popularitat que altres rivals de marques com Audi o Mercedes van assolir al sector. Ara, en la seva segona generació, el Range Rover Velar deixa enrere el format SUV de gran altura per oferir un estil més crossover i familiar, orientat al luxe i l'eficiència a la carretera.

Range Rover transforma el Velar en elèctric per buscar un impuls en les seves vendes

Una de les claus d'aquesta renovació és el seu canvi cap a una plataforma modular electrificada anomenada EMA (Electric Modular Architecture), equipada amb un avançat sistema de 800 volts, tecnologia que li permetrà carregar els seus bateries d'alta densitat en un 80% en només 25 minuts. Aquesta capacitat es tradueix en una autonomia de fins a 750 quilòmetres per càrrega, el que col·loca el nou Velar en una posició de lideratge davant altres SUV elèctrics de gamma alta.

Range Rover Velar
Range Rover Velar

Aquest sistema elèctric alimentarà un motor d'almenys 500 CV, el que li permetrà competir directament amb els SUV elèctrics de fabricants alemanys. I tot apunta que superarà les seves prestacions en diversos aspectes. Amb una potència que s'equipara als esportius i una acceleració contundent, el Velar promet no només luxe sinó també rendiment d'alt nivell.

S'esperen més de 500 CV i 750 km d'autonomia

Amb una distància de la carrosseria a terra reduïda, el Velar s'allunya de les seves capacitats off-road clàssiques, optant per un centre de gravetat més baix i un enfocament cap a la dinàmica de conducció en asfalt. Encara que Land Rover és conegut pels seus vehicles tot terreny, el nou Velar sacrifica aquesta habilitat per oferir un confort superior i una experiència de maneig més àgil en carreteres pavimentades, similar al que altres SUV elèctrics de luxe ofereixen.

En termes de disseny, el Velar manté l'essència de la família Range Rover. Veurem un parabrisa més inclinat i un sostre que segueix el disseny flotant característic de la marca. Al capdavant, es destaquen uns fars més prims i allargats, mentre que en la part posterior trobem llums fins que recorden al Range Rover Sport. Aquests detalls reforcen la seva identitat visual mentre el diferencien dels SUV tradicionals de la marca.

El nou Range Rover Velar serà llançat el 2026, i encara que molts seguidors de la marca podrien estranyar les seves característiques tot terreny, aquesta reinvenció posicionarà el Velar com un model pioner en l'electrificació de la gamma Range Rover. Sens dubte, representa un moviment ambiciós de la marca britànica, que busca posicionar-se com a líder al mercat de SUV elèctrics de luxe.