Si bé és cert que avui dia el segment dels cotxes elèctrics continua tenint una quota de mercat molt inferior de la que tenen els models de combustió, també ho és que cada vegada són més els conductors que, a tot el món, opten per fer el pas definitiu.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que Tesla és la marca que més èxit està tenint entre els conductors que busquen un elèctric que s'apropa molt més als prèmium que als generalistes. I és que cal recordar que per molt que els d'Elon Musk van dir ja fa temps que la seva idea no era cap altra que convertir-se en la marca de cotxes elèctrics per al poble, avui dia els seus models continuen sent cars.

 

Això sí, com bé saben els que estan interessats a comprar un dels models de Tesla, en els últims mesos han arribat algunes rebaixes de preus de la mà de la directiva del fabricant, una rebaixa de preu que, compte, arriba després d'un 2022 en què els preus també van pujar.

Tesla adapta els preus per tenir sempre un volum molt alt de feina a les seves fàbriques

Tenint en compte que és una marca relativament jove i que la fabricació dels cotxes elèctrics no és que sigui un procés precisament barat, l'estratègia de Tesla els últims temps ha estat la de, en un primer moment, fixar uns preus molt alts per poder anar a poc a poc recuperant tota la inversió inicial i, una vegada ja s'han establert com una marca d'èxit, anar adaptant els preus dels seus models més venuts.

I és precisament la intenció de tenir sempre un volum molt alt a les seves fàbriques el que acaba provocant que la marca opti per apujar o abaixar el preu d'aquests models, és a dir, adaptar el preu a la demanda del model en qüestió.

 

El primer trimestre aquest 2023 Tesla ha batut el seu propi rècord de lliuraments trimestrals amb gairebé mig milió de models entregats, és més que evident que aquesta estratègia de preus canviants, cosa que en altres fabricants podria ser sinònima de desconcert, li està funcionant de meravella.

Jugar amb l'índex de producció a les seves fàbriques, intentant que els temps de lliurament siguin mínims, és el que està provocant que cada vegada siguin més els que vegin el Tesla com un exemple a seguir quant a estratègia comercial. Tanmateix, falta saber fins a quin punt aquesta estratègia tindrà o no continuïtat en el temps.