Mentre els dissenys avantguardistes i futuristes són els que dominen els cotxes elèctrics que van sortint a la venda i que veurem en els propers anys, els etils retro també estan de moda. I molt. Així ho han demostrat llançaments com el Volkswagen Beetle, el Mini Cooper o el Fiat 500. I també els futurs Renault 5 i Renault 4.
Del nou utilitari de la firma francesa se n'ha parlat molt. No tant del segon, el Renault 4, un altre dels models que sortirà a la venda en els propers anys i que ressuscita el 4L que va triomfar a la segona meitat del segle passat. Tanmateix, va ser un dels protagonistes al passat Saló de l'Automòbil de París el 2022. I gràcies a això ja hem conegut algunes claus.
Surt a la llum un prototip del nou Renault 4
Renault va aprofitar el marc incomparable de l'esdeveniment celebrat a la capital gal·la per presentar un avançament del que serà aquest nou cotxe 100% elèctric. Sota el nom de Renault 4EVER Trophy, aquesta nova aposta de la marca va fer acte de presència.
Es tracta d'un model desenvolupat sobre la plataforma CMF-EV dedicada a cotxes elèctrics. Es tracta de la mateixa base sobre la qual s'ha desenvolupat el Renault 5. I la seva presentació està prevista per a 2025, poc després del llançament del R5.
Un model del qual, si bé no coneixerem detalls més profunds fins que s'apropi la seva arribada als concessionaris, ja va deixar unes quantes impressions, així com es van deixar anar algunes directrius de la resurrecció d'un dels models més clàssics del fabricant francès.
Sense detalls sobre l'interior
Tal com es veu en les imatges, el 4EVER Trophy mostra un marcat disseny de crossover. En certa manera recorda al concepte del Dacia Duster al seu exterior. Però en el que té a veure amb l'interior tot just s'ha sabut res. Aquest prototip comptava amb una làmina transparent al tablier a tall d'instrumentació, el que no va deixar veure res del que podem esperar. La marca vol mantenir la incògnita.
Tot i així, Gilles Vidal, Cap de Disseny de Renault, va respondre a algunes de les preguntes que li van plantejar. I una d'elles tenia a veure precisament amb l'habitacle. Concretament, amb si aquest nou Renault 4 portaria una palanca de canvis o una cosa semblant al tablier com la versió clàssica.
"És graciós que esmentis aquest aspecte, perquè també ho vam pensar. Busquem el selector de tracció elèctrica per recordar-ho. Tècnicament, el Grup Renault no té la solució preparada i el seu desenvolupament requeriria entre 800.000 i un milió d'euros, pel que no és econòmicament viable, va revelar Vidal.
Encara sobre l'interior, l'executiu va apuntar que donaran un important protagonisme al seient posterior. "No puc entrar en detalls, però estem estudiant un seient posterior intel·ligent i pràctic", va comentar. Mentre que es va referir a un dels elements que si mantindrà de la versió clàssica: "Entre altres característiques del 4 L, hem conservat el baix llindar de càrrega del maleter i la modularitat".