Mal negoci aquest al qual s'han acostumat cada vegada més marques i que consisteix en oferir més per menys i dotar a models teòricament inferiors amb característiques que corresponen a vehicles de més mida i excel·lència fins i tot, gairebé, aconseguir que es confonguin. Li ha passat, per exemple, a Seat amb l'Eivissa i l'Arona i li està succeint, també, a Ford amb el Puma i el Kuga: mentre el tot camí que, se suposa, havia de ser emblema de la marca, no passa de les 400 unitats venudes, el Puma s'enfila fins a les gairebé 600 perquè és gairebé igual i costa molt menys. Vegem com és.

Ford Puma
Ford Puma
Ford Kuga
Ford Kuga

 

Un B-SUV que sembla una altra cosa

Teòricament, el Ford Puma és un B-SUV, però els seus 4,20 metres extraordinàriament ben aprofitats i el seu immens maleter de 468 litres fan dubtar. I més encara quan el seu germà gran, el Ford Kuga, es queda a 4,6 metres i equipa un maleter de 475 litres, únicament 8 més que el del Ford Puma. El B-SUV de Ford es comercialitza, segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, a partir de 23.058 euros i amb motors MHEV de gasolina amb 125 CV que consumin únicament 5 litres cada 100 km.

Decisions que no s'entenen

El Ford Kuga, pel seu costat, costa 31.782 euros i ofereix únicament motors de gasolina amb 120 i 150 Cv i motors dièsel amb 120 i 190. També hi ha una versió híbrida que inclou motors HEV de 190 CV i PHEV de 225 que, gràcies a una oferta especial que recull aquest mes el portal quecochemecompro.com, surt 200 euros més barata que la convencional si optes pel motor HEV. Queda, en concret, en 31.553, però el maleter és molt petit: 411 litres. El resultat de tot això és simple: més maleter, menys preu i més eficiència decideixen, cada vegada, a més conductors a escollir el Ford Puma en lloc del Kuga. En Ford, està clar, hi ha algú que es confon.