El desenvolupament de vehicles moderns, especialment els que introdueixen tecnologies noves, enfronta reptes importants fins i tot abans de sortir al mercat. Encara que les marques automotrius destinen grans recursos a provar els seus prototips, certs problemes aconsegueixen filtrar-se a la fase de producció. Sobretot tenint en compte que els cotxes inclouen cada vegada més sistemes electrònics. Tal és el cas del Renault 5, un cotxe elèctric que ha generat gran expectació però també les primeres queixes per part dels seus nous propietaris.

El Renault 5, des del seu anunci, va aconseguir acumular més de 100.000 reserves, una xifra que reflecteix l'entusiasme per aquest compacte elèctric. I també el fet que hagi estat anomenat Cotxe de l'Any 2025. Tanmateix, els primers models entregats a França estan mostrant fallades tècniques que han encès les alarmes entre els seus usuaris, tal com recull el portal motor.es. Aquests problemes, encara que limitats en número, afecten tant l'experiència de conducció com el funcionament general del vehicle.

Renault 5
Renault 5

El Renault 5 comença a revelar els primers problemes

Entre les incidències més comunes es troben problemes amb el control de creuer, que pot frenar sense raó aparent, així com dificultats per connectar les aplicacions mòbils amb el sistema del cotxe. En casos més greus, alguns vehicles han quedat completament paralitzats a causa d'errors relacionats amb la bateria. Això ha generat situacions incòmodes per als propietaris, que han hagut de buscar assistència tècnica en repetides ocasions.

Un dels errors més preocupants és el sobreescalfament del motor, que bloqueja elñs modes de conducció D, B i R. En aquest estat, el vehicle no es pot engegar, ja que queda fixat en el mode neutral. Per mitigar aquest problema de manera temporal, Renault recomana apagar el cotxe, desconnectar tots els dispositius i esperar al voltant de 20 a 30 minuts perquè el sistema es reiniciï. Encara que aquesta solució funciona en alguns casos, no està dissenyada com una resposta definitiva.

Renault 5 E Tech
Renault 5 E Tech

Renault ja treballa en trobar solució a les fallades principals

Renault ja ha reconegut públicament aquest error i ha informat que treballa en una solució permanent. Segons els seus enginyers, l'arrel del problema ha estat identificada i es llançarà pròximament una actualització remota per resoldre'l. Tanmateix, aquesta situació ha generat inquietud entre els usuaris, ja que l'error no es registra en la memòria del cotxe, la qual cosa complica el seu diagnòstic inicial.

Malgrat els problemes inicials, el Renault 5 continua sent un model prometedor. El seu èxit dependrà no només de la implementació ràpida de les solucions tècniques, sinó també de la capacitat de la marca per recuperar la confiança dels seus clients.