Renault ha aconseguit l'impensable: crear un esportiu elèctric que no només atreu els amants de la velocitat, sinó també aquells que busquen estil, exclusivitat i sostenibilitat. L'Alpine A290, basat en l'icònic Renault 5, és molt més que un cotxe elèctric del segment B; és una reinvenció de la diversió en clau elèctrica que combina prestacions i disseny en un paquet irresistible. Aquest model marca una fita en com percebem els cotxes elèctrics esportius.

Amb unes mesures compactes de 3.922 mm de llarg, 1.499 mm d'alt i un maleter de fins a 326 litres, l'A290 combina funcionalitat amb esportivitat. El seu disseny compacte no sacrifica espai interior ni practicitat, convertint-lo en un cotxe perfecte per a la ciutat i escapades de cap de setmana.

Així és la versió més esperada del Renault 5

El disseny exterior del Renault Alpine A290 és un homenatge als clàssics GTI i a l'herència de Renault. Destaquen el seu quàdruple sistema d'il·luminació frontal, els passos de roda eixamplats que emboliquen les llantes de 19 polzades i l'icònic detall del Turbo gravat a les portes posteriors. Cada línia i detall està pensat per evocar nostàlgia, sense perdre la modernitat que exigeix el mercat actual. És un cotxe que, fins i tot aturat, transmet velocitat i caràcter.

Renault 5 Alpine A2902
Renault 5 Alpine A290

A l'interior, l'A290 no es queda enrere. Encara que comparteix alguns elements amb el Renault 5, la seva cabina ofereix un salt en qualitat i exclusivitat. Els seients esportius, el volant específic, i el sistema d'info entreteniment amb doble pantalla LCD (10,25" i 10,1") creen un ambient clarament prèmium. Encara que alguns materials reciclats recorden la seva base econòmica, la sensació general és de ser en un cotxe de categoria superior.

Dues versions mecàniques que enamoraran els més puristes

Sota el capó, l'Alpine A290 està disponible en dues versions mecàniques. Les dues compten amb una bateria de 52 kWh que garanteix una experiència de conducció emocionant i eficient. La versió d'accés ofrece 180 CV, una acceleració de 0 a 100 km/h en 7,4 segons, i una autonomia de 380 kilómetros, mentre que la variant top, amb 220 CV, reduir aquest temps a 6,4 segons i assolir una autonomia de 364 quilòmetres. Dependiendo de la versió es pot associar a un dels cinc acabats disponibles: GT i GT premium per a la primera, i GT Performance, GTS i GTS Premiere Edition per a la segona.

Renault 5 Alpine A290
Renault 5 Alpine A290

L'enginyeria de l'A290 també impressiona amb la seva suspensió davantera McPherson, posterior multibraç, i frens Brembo, elements que garanteixen un comportament dinàmic excepcional. La conducció no només és ràpida, sinó també precisa, la qual cosa converteix aquest model en una referència per als elèctrics esportius.

Els preus, que comencen en 38.700 euros i assoleixen els 46.200 euros per a la versió topall de gamma, reflecteixen la seva posició com un cotxe aspiracional però accessible. Renault, amb l'Alpine A290, no només ha revitalitzat el segment B esportiu, sinó que ha demostrat que els elèctrics poden ser emocionants, luxosos i desitjats fins i tot pels més exigents. Un autèntic canvi de joc en la indústria.