El Renault Clio, la cinquena generació del qual va veure la llum el 2019, està a punt de ser sotmès a un rentat de cara. Una actualització amb què pretén plantar cara al seu principal rival, el Peugeot 2008, pel que s'esperen importants canvis.

La cinquena generació del Renault Clio no va presentar un canvi massa notable respecte a la versió anterior. La firma francesa sempre ha preferit no aplicar modificacions gaire radicals. I això ha permès al Peugeot 208 superar-lo en vendes a Europa. Actualment el 208 matricula moltes més unitats que el Clio.

El Renault Clio es renova

Una situació que Renault pretén revertir amb la necessària actualització en la qual ja treballa des de fa mesos i que no tardarà a veure la llum. Està previst que el nou model arribi als concessionaris el 2023. I ho farà amb canvis a nivells estètic, mecànic i d'equipament.

Quatre anys després del llançament de la cinquena generació, el Clio està a punt de rebre una important actualització. El resultat serà un renovat model que arribarà amb canvis importants.

Renault Clio
Renault Clio / Renault

Notables canvis estètics i en equipament

La majoria d'ells els trobarem al frontal del cotxe. Aquí lluirà nous grups òptics. Els fars en forma de C passaran a la història per lluir-ne uns de més convencionals. La graella també serà modificada. Lluirà la insígnia de la marca. I en la part posterior també trobarem nous pilots.

Ja a l'interior d'aquest nou Renault Clio s'espera un habitacle semblant a l'actual, però degudament actualitzat. Comptarà amb noves tapisseries per als seients, un nou revestiment al sostre i més opcions de personalització. A més, el sistema Easy Link també serà actualitzat. Mentre que comptarà amb més ajuts a la condició i sistemes es seguretat.

Clio
Renault Clio / Renault

Renault reestructura la gamma del Clio

D'altra banda, la gamma del Clio serà reduïda. Una estratègia implementada per Luca de Meo per reduir els esforços de la firma i augmentar el marge de beneficis. L'acabat R.S Line desapareixerà. A canvi tindrem la terminació Esprit Alpine.

En l'apartat mecànic també hi haurà canvis. Ja no existirà la versió d'accés configurada amb el motor de gasolina 1.0 litres SCe de 65 CV en alguns països. I tampoc la versió 1.3 TCe de 140 CV. Mentre que el motor dièsel 1.5 Blue dCi es reservarà per a clients de flotes. A més, les versions amb canvi de marxes automàtic X-Tronic passaran a tenir un canvi EDC de doble embragatge.

Amb tot, la gamma del Renault Clio 2023 arrencarà amb el gasolina 1.0 TCe en versions de 90 CV i de 115 CV. Per sobre tindrà el bifuel adaptat al Gas Liquat de Petroli (GLP) de 100 CV. I coronant la gamma tindrem la versió híbrida autorecarregable HEV, que comptarà amb bateries de més capacitat per recórrer grans distàncies en mode 100% elèctric.