Per molt que faci anys que tant Renault com Seat se centren a ampliar la seva gamma de SUV, entre altres coses perquè saben que aquest tipus de models són els que més alegries en el que vendes els estan donant, això no significa que tant la marca francesa com l'espanyola s'hagin oblidat dels seus utilitaris.

I és que el segment B segueix sent un dels que més vendes protagonitza a Espanya, amb models com el Dacia Sandero, el Peugeot 208, el Toyota Yaris, el Renault Clio o el Seat Ibiza sent alguns dels models més venuts a les nostres carreteres.

 

L'èxit d'aquests models passa perquè, d'una banda, avui dia són models molt més polivalents respecte als utilitaris de fa ja uns anys, amb més habitabilitat i capacitat de càrrega. Per altre, perquè continuen sent, a excepció d'algunes marques que aposten pels models urbans, més petits, els models d'accés a la gamma de les marques i, per tant, opcions barates.

Amb el Seat Ibiza ocupant l'11a posició i el Clio la 15a, és evident que molts es pregunten quin dels dos és millor opció avui dia en un mercat en el qual continuen sent determinants.

La comparativa entre dos utilitaris amb molt pes a Espanya

Cap tenir en compte que la principal diferència entre aquests dos models és que, mentre el Seat Ibiza passa per ser un dels models més veterans dins del seu segment, Renault acaba d'actualitzar al seu Clio, una cosa que evidentment juga molt a favor del model francès.

 

I és que, sent un model recentment actualitzat, pot presumir de tenir un millor equipament de sèrie i molta més tecnologia, una cosa amb què l'Ibiza no pot competir. Per contrarestar-lo, el Seat més senzill de tots passa per ser un model més barat, amb un preu de partida per sota dels 14.500 €, mentre que el Clio té un preu de partida per sota dels 16.000 € en la seva versió d'accés.

La diferència no és enorme, per la qual cosa evidentment, tenint en compte que el Clio és un model més modern, que compta amb un motor més potent, en el seu cas 90 cavalls pels 80 del Seat, i que a més molts ho veuen com una opció més atractiva quant a disseny, no és casualitat que la immensa majoria situïn al model francès per davant en aquesta comparativa.