El Renault Arkana, llançat fa set anys, va marcar una fita important per a la marca francesa en convertir-se en el primer SUV generalista amb carrosseria cupè. Aquest model, que en va sorprendre molts des del seu debut, es va posicionar ràpidament com un referent a Europa i altres mercats globals, com Corea del Sud, on es comercialitza sota el nom de Samsung XM3. Malgrat el seu èxit comercial, Renault ha decidit que l'Arkana té els dies comptats.
Durant els seus tres primers anys al mercat, l'Arkana va aconseguir vendre gairebé 250.000 unitats a nivell mundial, una dada que evidencia l'encert de Renault en desenvolupar aquest model. El seu disseny esportiu, combinat amb les característiques d'un SUV, va atreure un públic que buscava una cosa diferent en el segment. Tanmateix, el creixement constant del catàleg de SUV de Renault i l'arribada de nous models, com el Symbioz, han condemnat l'Arkana a la seva desaparició.
El Renault Arkana es disposa a abandonar el mercat
La decisió d'eliminar l'Arkana es deu, en part, a l'àmplia oferta de SUV en la gamma de Renault. Des del compacte Captur fins a l'espaiós Espace, la marca compta amb un total de sis propostes en aquest segment, una xifra que augmenta a vuit si s'inclouen l'Arkana i el nouvingut Symbioz. Aquesta saturació ha obligat Renault a prendre decisions estratègiques, i l'Arkana és el principal sacrificat en aquesta reestructuració.
El Symbioz, un model que també assumeix el lloc deixat pel Mégane, agafa el relleu de l'Arkana en l'oferta de SUV de Renault. Amb un enfocament més avançat i sostenible, el Symbioz busca consolidar-se com una alternativa més innovadora en el segment. Tanmateix, no ho té fàcil, ja que dins del mateix grup Renault, el Dacia Bigster amenaça d'atreure un públic similar gràcies a la seva proposta més econòmica i pràctica.
L'Arkana és el cap de turc en una gamma saturada de SUVs
Encara que el disseny esportiu de l'Arkana l'ha convertit en un model atractiu i únic en la seva categoria, aquest mateix enfocament el posiciona com un competidor directe del Symbioz. Ambdós comparteixen plataforma, encara que amb algunes diferències tècniques, especialment en el cas del Dacia Bigster, que se centra més en la relació qualitat-preu. Malgrat els seus mèrits, l'Arkana no ha pogut evitar ser desplaçat per aquestes noves incorporacions.
El procés de desaparició de l'Arkana ja ha començat. Renault ha reduït la seva oferta a només dues versions mecàniques: un motor híbrid autorecarregable E-Tech i una versió microhíbrida (MHEV) de 12V, amb una potència de 140 CV. Aquest ajustament elimina les opcions de motors de gasolina convencionals que abans oferien més varietat, però que ja no compleixen les noves regulacions mediambientals.