Va ser fa ja uns anys quan Renault va deixar molts amb la boca oberta amb el llançament comercial d'un model que, des d'aleshores, no ha fet cap altra cosa que donar-li moltes alegries a la marca francesa.
Aquest model no és altre que el Renault Arkana, un model que pot presumir d'haver estat el primer SUV generalista amb carrosseria cupè que s'ha convertit en tot un referent a Europa així com en altres mercats en els quals es ven de la mà d'altres fabricants com és el cas del mercat de Corea del Sud, on es ven sota el nom de Samsung XM3.
El fet que durant els seus tres primers anys de vida comercial aconseguís ni més ni menys que gairebé 250.000 unitats venudes a tot el món no fa cap altra cosa que evidenciar que Renault va donar en la clau amb aquest model, encara que això no significa que, com bé saben aquells que no tenen com una de les seves referències en el segment, això impliqui que la marca vagi a continuar apostant per ell. És més, ja se sap que és un model més que sentenciat.
L'Arkana és el sacrificat després de l'arribada del Symbioz
El principal problema que té Renault no amb aquest model en concret sinó amb la seva estructura actual a nivell de catàleg és que té molts SUV, massa fins i tot tenint en compte que, des del més petit, el Captur, fins al més gran, l'Espace, són ni més ni menys que 6 les propostes de la marca, 8 comptant amb els dos esmentats.
Així, malgrat que a nivell de vendes l'arcà s'ha convertit en un model que ha donat molts beneficis a la marca, aquest SUV és el sacrificat després de l'arribada d'un dels grans propostes del fabricant francès, el nou Symbioz. No és casualitat llavors que, malgrat que encara no s'ha fet oficial, des del fabricant ja vaig apuntar que durant els propers anys aquest Arkana va desapareixent a poc a poc dels catàlegs als diferents mercats a Europa, sent l'holandès el primer, el 2025.
En aquest sentit, serà molt difícil que el nou Symbioz, un model que és cert que passa per ser una proposta molt atractiva tant a nivell de disseny com a nivell de mecàniques híbrides auto recarregables, aconsegueixi l'èxit a nivell de vendes que ha aconseguit fins ara l'Arkana, encara que ja se sap que el Renault tenen l'adeu de l'Arkana més que decidit.