No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de fabricants al nostre país estan centrats en renovar la seva gamma de models apostant per anar eliminant cada vegada més models amb motors de combustió tradicionals i posant la venda models amb motors cada vegada més electrificats, ja siguin micro híbrids, híbrids auto recarregables o directament 100 × 100 d'elèctrics.
Aquesta aposta ha donat molt bons resultats a alguns fabricants, però n'hi ha altres que estan començant notaria que està posada no ha estat la més encertada, sobretot perquè la desaparició de les mecàniques convencionals ha arribat també de la mà de la desaparició d'alguns models que tenien bones xifres de vendes però que no entraven en els plans dels fabricants.
Un bon exemple d'això és Renault, un fabricant que va decidir desprendre's fa tot just uns mesos d'un compacte que havia estat una icona dels 90 i que continuava sent una opció realment interessant: el Megane.
El Renault Megane continua molt viu als països de l'est d'Europa
La marca francesa consideraven que la sortida d'aquest model i l'arribada del Symbioz, un crossover compacte amb motor híbrid auto| recarregable, seria un moviment encertat en alguns països d'Europa, però de moment les xifres de vendes d'aquest nou model no estan sent les esperades.
No és casualitat llavors que en alguns països de l'est d'Europa com és el cas de la República Txeca o de Polònia la marca així que continuï apostant per un Megane, encara que en aquest cas es tracta de la versió Grand Coupé, una versió més estilitzada i esportiva i que a més afegeix capacitat de càrrega al seu maleter.
És cert que aquest tipus de carrosseries tot just tenen presencia ja ni a Espanya ni en la immensa majoria de mercats importants a nivell europeu, però que la marca hi continuï apostant en alguns països de l'est d'Europa és una evidència que, especialment ara que les marques xineses estan començant a apostar per productes amb molt bona relació qualitat preu, algunes decisions no són sempre les més encertades.
Evidentment Renault no té cap tipus d'intenció de recuperar model d'aquestes característiques per a les carreteres espanyoles, però no seria estrany que, sobretot si les xifres de vendes en alguns dels seus models no són les esperades, hi hagués algun tipus de canvi de pla per part de la marca francesa.