Renault ha pres decisions estratègiques per adaptar-se als estrictes límits d'emissions que Europa imposarà el 2025. La normativa exigeix reduccions significatives, i les marques s'enfronten al desafiament de complir-la sense comprometre la seva competitivitat. Davant de l'escassa acceptació dels cotxes elèctrics i la necessitat d'evitar sancions, Renault ha optat per reduir la seva gamma de motors en alguns models clau, entre ells el popular Renault Arkana.

El Renault Arkana, conegut pel seu disseny distintiu i el seu enfocament esportiu, ha tingut importants canvis en la seva oferta mecànica. Ara, la seva gamma es limita a dues opcions: un motor híbrid autorecarregable E-Tech i una versió equipada amb tecnologia microhíbrida (MHEV) de 12V, que ofereix 140 CV de potència. Aquesta retallada deixa fora algunes opcions de motors de gasolina que anteriorment donaven varietat als consumidors, però que no compleixen amb els nous estàndards mediambientals.

Renault Arkana

Renault redueix la seva aposta a models híbrids en l'Arkana i l'Austral

Un altre model afectat per aquesta decisió és el Renault Austral, un SUV que comparteix segment amb l'Arkana. En el seu cas, l'oferta mecànica també s'ha simplificat, eliminant el motor 1.3 litres TCe de quatre cilindres, que havia estat una opció popular en la seva gamma. Aquest bloc, que oferia potències entre 100 i 160 CV, ha estat una peça clau en l'èxit de Renault, però el seu consum elevat el converteix en un inconvenient sota les noves normatives.

El motor 1.3 TCe, encara que ha estat reconegut com una de les millors opcions de gasolina dins de la gamma Renault, no pot competir en eficiència amb l'híbrid autorecarregable 1.6 E-Tech de 145 CV. La versió híbrida no només compleix els estàndards d'emissions, sinó que també ofereix menor consum, la qual cosa la converteix en una opció més atractiva per als consumidors que busquen eficiència i sostenibilitat.

Renault Austral

El motor 1.3 litres TCe es queda per al Kangoo

L'impacte d'aquesta reestructuració ja és evident. Les opcions eliminades han desaparegut dels configuradors dels models Arkana i Austral. No obstant això, el motor 1.3 TCe seguirà disponible per un temps en el Renault Kangoo, on s'oferirà en la seva versió de 100 CV, encara que el seu futur a llarg termini sembla incert dins de la marca.

L'estratègia de Renault se centra ara a potenciar els seus sistemes híbrids i avançar cap a solucions més sostenibles. La gamma híbrida autorecarregable E-Tech no només s'adapta millor a les normatives futures, sinó que també respon a la creixent demanda de vehicles més eficients al mercat europeu. Això posiciona al Renault Arkana i a l'Austral com a models preparats per al canvi, encara que a costa de sacrificar part de la seva versatilitat.