El Tesla Model 3 ha dominat el segment dels sedans elèctrics compactes des del seu llançament, consolidant-se com un referent d'innovació i eficiència. Amb una quota de mercat que supera el 20% a Europa, aquest model ha estat clau en l'expansió dels cotxes elèctrics gràcies al seu atractiu disseny, altes prestacions i autonomia, que pot arribar als 580 quilòmetres en la seva versió Long Range.

Entre les seves característiques més destacades es troben la seva acceleració, amb un temps de 0 a 100 km/h en tot just 3,3 segons en la seva versió Performance, i un ecosistema tecnològic que inclou el pilot automàtic avançat de Tesla. Aquest èxit ha establert un estàndard que altres fabricants busquen igualar o superar.

Renault, conscient del potencial i la demanda creixent d'aquesta categoria, ha decidit fer un pas endavant i presentar un competidor directe al Model 3, combinant tecnologia avançada, un preu competitiu i l'atractiu d'un disseny fabricat a Espanya.

El futur rival de Renault per al Tesla Model 3

Renault ha confirmat la seva ambiciosa estratègia d'electrificació, que inclou l'arribada del primer Alpine elèctric a l'estiu, el Renault 4 a finals d'aquest any, i el futur Twingo el 2026. Tanmateix, la joia de la corona serà un model elèctric compacte, dissenyat específicament per rivalitzar amb el Tesla Model 3, que arribarà al mercat el 2028 amb un marcat segell espanyol.

Renault 4
Renault 4

Aquest nou cotxe elèctric de Renault serà produït en la planta de Palència, consolidant Espanya com un centre clau en l'estratègia d'electrificació de la marca. Segons les primeres informacions, aquest model es basarà en la plataforma CMF-EV del grup Renault-Nissan-Mitsubishi, dissenyada per maximitzar l'eficiència i el rendiment dels vehicles elèctrics.

Entre les seves principals característiques s'espera una autonomia propera als 600 quilòmetres, la qual cosa el posicionaria alhora del Tesla Model 3. A més, comptarà amb una motorització que oferirà diferents opcions de potència, adaptant-se a les necessitats tant de conductors urbans com d'aquells que busquen una experiència més esportiva.

Quant al disseny, el nou model de Renault seguirà una línia moderna i minimalista, amb un interior que prioritzarà la connectivitat i l'experiència de l'usuari. També s'espera que el preu sigui un factor clau, amb un cost inicial entorn dels 40.000 euros, buscant atreure un públic més ampli que el Tesla Model 3.

El futur elèctric de Renault amb segell espanyol

El llançament d'aquest model el 2028 marcarà una fita en la història de Renault, consolidant la seva aposta per l'electrificació i reforçant la importància d'Espanya com a base de producció. Aquest projecte també reflecteix la intenció de la marca d'oferir alternatives competitives en un mercat dominat per Tesla, a més de complir els objectius de sostenibilitat establerts per la Unió Europea.

Amb aquesta iniciativa, Renault no només busca competir directament amb el Tesla Model 3, sinó també liderar un segment de mercat en ple creixement, oferint un cotxe elèctric que combini tecnologia, disseny i sostenibilitat. Si compleix les seves promeses, aquest futur model podria ser un dels llançaments més importants de la dècada en la indústria automobilística.

tesla model 3
tesla model 3