Són molts els fabricants de molt pes històricament a les carreteres europees que fan gust molt bé que l'arribada a les carreteres del vell continent de cada vegada més marques xineses està provocant un terratrèmol referent a les xifres de vendes, entre altres coses perquè fabricants com MG estan posant seriosament aquesta preus a fabricants són assentats i clàssics a les carreteres europees com és el cas del Renault, Peugeot, Volkswagen, Seat i companyia.

I és que no és que sigui precisament cap secret que, més enllà que els models de marques com MG estiguin arribant al mercat europeu amb un preu que se situa per sota dels seus rivals directes i per tant els converteix en una opció molt més temptadora, un dels aspectes fonamentals que expliquen l'èxit d'aquest fabricant és que aquest baix preu arriba associat també a un bon nivell de qualitat i a una bona tecnologia.

 

Un bon exemple d'això és una de les grans novetats d'aquest fabricant xinès a Espanya i a Europa en les últimes setmanes: el nou MG3 que arriba associat a un sistema híbrid auto recarregable de gairebé 200 cavalls de potència i que per tant es converteix en un rival molt important tant per al Toyota Yaris, el líder de la categoria, com també al Renault Clio, un dels models més destacats i més d'èxit per part de la marca francesa.

Renault sap molt bé que MG és un dels seus grans rivals

És més que evident que tenint en compte que Renault és una marca generalista i MG és una marca low-cost, el cert és que teòricament no són dues marques que rivalitzen pel mateix tipus de client, però tenint en compte les excel·lents propostes en nivells de preu per part del fabricant xinès sí que estan provocant que a la marca francesa comencin a estar molt preocupats.

 

La preocupació és tan evident que fins i tot Renault ha decidit provar de la seva pròpia mà quins són els punts forts i els punts febles del nou MG3, una estratègia similar a què va realitzar fa tot just una setmanes Dacia, que va deixar en mans dels seus emprovadors una unitat del nou Omoda 5, un altre dels models que està provocant un petit terratrèmol al nostre mercat.

Aquesta prova de Renault amb el MG3 és una cosa simbòlica, però no deixa de fer evident el temor que tenen en el grup francès per l'arribada i l'èxit d'una marca que apunta a convertir-se en un dels grans rivals directes dels generalistes a Espanya i a Europa.