Com no podia ser de cap altra forma veient les xifres de vendes que ha aconseguit en aquests dos primers mesos de 2025, en Renault estan més vaig quedar enhorabona. I és que es pot tenir en compte que, si bé és cert que Toyota segueix sent la marca líder al nostre país i que la diferència de la marca japonesa respecte als seus perseguidors és ja molt notable malgrat que tan sols han passat dos mesos d'aquest curs, la marca francesa pot presumir de ser actualment la segona amb més quota de mercat a les carreteres espanyoles, una cosa que no passava des de fa ja molts anys.

 

El millor per a Renault és que, més enllà que Toyota superi els 15.000 matriculacions i els francesos es quedarà una mica més de 12.000, diferència de Renault respecte a Kia, la tercera marca més venuda, és d'unes 1500 matriculacions, una xifra ja important i que permet que el fabricant francès pugui seguir explotant diferents vies comercials i convertint alguns dels seus models en opcions realment interessants.

Renault triomfa amb els seus cotxes petits

El curiós en aquest cas és que, a diferència del que passa amb altres marques, els models més venuts de Renault aquest mes de febrer passat han estat models de mida petita, en concret el seu Clio i el seu Captur, models que alhora passen per ser dels més barats dins de la gamma del fabricant.

Especialment notable ha estat el rendiment que ha tingut l'utilitari, un model que ha acabat sent ni més ni menys que el tercer cotxe més venut a les carreteres espanyoles i que pot presumir a més de ser el cotxe generalista més venut, entre altres coses perquè els dos models que té per davant són dos cotxes low-cost, el MG ZS i el Dacia Sandero. També interessant han estat els resultats del Captur, sisè en febrer i vuitè en la classificació general en el que portem d'any.

 

Amb un Clio que passa per ser el quart cotxe més venut el 2025 a Espanya hi ha un captura que també entra al Top 10, no seria estrany llavors que Renault continués sent una de les marques més venudes a les carreteres espanyoles, un fabricant que per molt que vegi que alguns dels seus llançaments de cotxes més grans o més ben dotats han de marcar el camí, sap que són els seus models més petits i més barats els que més alegries li estan donant.