Renault es prepara per al llançament del nou R5 Turbo 3E, un homenatge modern al llegendari Renault 5 Turbo dels anys 80, conegut popularment com l'esportiu de "cul gras". Aquest model no només reviu la nostàlgia pel passat, sinó que també marca un moment clau en la transició cap a la mobilitat elèctrica amb un disseny retrofuturista i prestacions revolucionàries. Amb aquest llançament, Renault busca conquerir tant els fanàtics de la vella escola com una nova generació d'amants dels esportius compactes.

El Renault 5 Turbo 3E destaca per ser un vehicle completament elèctric que no sacrifica el rendiment. Equipat amb dos motors elèctrics posteriors, un per a cada roda, assoleix més de 500 cavalls de potència. Aquestes xifres el converteixen en un autèntic coet, capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en menys de 3 segons. Amb menys de quatre metres de longitud, aquest compacte desafia d'esportius molt més grans i costosos, redefinint el que pot oferir un cotxe elèctric en termes de velocitat i agilitat.

Renault 5 Turbo 3E1
Renault 5 Turbo 3E1

La gamma del Renault 5 s'enriquirà amb una nova versió de 'cul gras'

Una de les característiques més cridaneres d'aquest model és el seu disseny icònic i funcional. La carrosseria, fabricada en fibra de carboni, garanteix lleugeresa i rigidesa, mentre que les preses d'aire posteriors, que en el model original servien per a la ventilació, ara acullen el carregador de bord. Aquest enfocament fusiona l'essència clàssica del Renault 5 Turbo amb innovacions modernes, creant un cotxe que és tant una obra d'art com una màquina d'alt rendiment.

Renault no només ha posat èmfasi en la potència, sinó també en la diversió al volant. Segons Sandeep Bhambra, dissenyador en cap de concept cars de Renault, volien "demostrar que els cotxes elèctrics poden tenir el seu costat bo". Aquest principi ha donat lloc a un cotxe que, encara que impulsat per electricitat, manté el caràcter vibrant de l'original i l'eleva gràcies als avenços tecnològics. La conducció promet ser tan emocionant com la del seu predecessor, amb el valor afegit de la sostenibilitat.

Més de 500 CV de potència i arribada prevista per al pròxim estiu

L'estructura del Renault 5 Turbo 3E ha estat dissenyada per garantir una experiència de conducció única. Igual com el model dels anys 80, concentra tota la seva potència en l'eix posterior, proporcionant una maniobrabilitat excepcional i una tracció òptima per a circuits i terrenys més extrems, com els de ral·li. De fet, Renault no descarta la possibilitat que aquest model competeixi en el Campionat Mundial de Ral·lis si aquesta categoria adopta l'electrificació, segons va comentar el CEO de Renault, Luca de Meo.

El debut oficial del Renault 5 Turbo 3E està programat per a aquest estiu, amb el festival de Goodwood el juliol com l'escenari més probable per a la seva presentació. Renault i Alpine han tingut una presència destacada en aquest esdeveniment en anys anteriors, i el llançament d'aquest model reforçarà encara més la seva posició com a referents en el disseny d'esportius innovadors.