No és que sigui precisament cap secret que, per molt que la immensa majoria dels fabricants estiguin apostant sempre per portar al màxim les seves idees i les seves innovacions per intentar avançar-se a la resta de fabricants referent al disseny i fabricació de cotxes, hi ha models o idees que, per el que sigui, no acaben de triomfar en el seu moment però que amb el pas dels anys acaben convertint-se en pioners.

Això és precisament el que li va passar al seu dia al model més curiós de Renault, un del que arribo al mercat fa uns 10 anys i que, si bé en el seu moment amb prou feines tenia lògica i tot just va tenir vendes, avui dia encaixa molt millor al mercat: el Renault Twizy.

 

En aquest cas estem davant d'un model d'unes dimensions extremadament compactes pensat per moure's de forma exclusiva per les grans ciutats o per entorns urbans allunyat d'autoritats i autopistes, un tipus de cotxe que avui s'està convertint en una de les principals armes per a aquelles marques que estan apostant per la mobilitat elèctrica en aquest tipus d'entorns com és el cas de Fiat amb el seu Topolino o Citroën amb el seu AMI, entre altres.

Renault recupera l'esperit del Twizy

Sent conscients a la marca francesa que aquest tipus de quadricicles elèctrics no es convertiran en cap cas en una tendència gaire reeixida en les grans ciutats, sí que compta amb una petita quota de mercat que podria anar a més en els propers anys, per això han decidit recuperar l'esperit del model que va sortir fa 10 anys i reconvertir-lo ara en el Mobilize Duo, un micro cotxe elèctric que es queda per sota dels 2,5 m de llarg i que, com ocorre tant amb el Fiat com amb el Citroën, no és necessari comptar amb el carnet de conduir per poder conèixer-lo, sinó que ja es pot conduir a partir dels 15 anys superant una sèrie d'exàmens.

 

Compte amb un disseny molt atractiu i amb una mecànica de tot just vuit cavalls de potència unida a una bateria que li permet tenir poc més de 150 km d'autonomia, xifres més que correcte és per a un model pensat per moure's per entorns urbans i que a més es pot carregar en menys de quatre hores.

El seu preu a França se situa per sota dels 10.000 €, per la qual cosa és probable que acabi tenint, dins de la poca quota de mercat que pot tenir un model d'aquestes característiques, unes xifres de vendes correctes.