Com bé saben en Renault, el mercat dels híbrids va a més al nostre país. Amb els resultats ja totals de les vendes de l'any passat a Espanya, la quota de mercat dels híbrids augmenta fins a un més que notable 25,47 per cent del total. Així, un de cada quatre models que es van matricular al mercat espanyol l'any passat comptava amb un motor amb algun tipus d'hibridació.
De fet, l'augment de models híbrids matriculats el passat 2021 respecte al 2021 ha estat notable: ni més ni menys que un creixement del 58,57 per cent. És evident que, tenint en compte que tots i cada un dels híbrids que es venen a Espanya tenen així la garantia de poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, la seva popularitat va en augment al nostre país.
Entre altres coses també perquè els híbrids, ja siguin micro híbrids, híbrids o híbrids endollables, suposen l'esglaó intermedi entre els models amb motors convencionals de combustió i els models amb motors cent per cent elèctrics. Tenint en compte que molts consumidors tenen encara certes objeccions a l'hora d'anar a per un elèctrics pur, els híbrids són una solució perfecta en aquest sentit ja que té la millor dels dos tipus de mecàniques.
En aquest sentit, no és precisament casualitat que Toyota, una marca que ha apostat per aquest tipus de mecàniques des de fa ja molts anys i que de fet va ser la pinera amb el seu famós i icònic Prius, hagi aconseguit situar el seu Corolla no tan sols com l'híbrid més venut a Espanya el 2021, sinó com el cinquè model més venut en general.
El Renault Arkana continua creixent i ja se situa com l'híbrid més venut al mercat espanyol per davant del Toyota Corolla
Un Corolla que, ull, al desembre ha vist com ha estat el Renault Arkana el que li ha guanyat la batalla i ha acabat el mes com l'híbrid mes venut a Espanya. Amb un total de 1.774 vendes, el SUV cupè de Renault ha aconseguit el primer lloc, relegant al compacte japonès, amb 1.611 vendes, a la segona posició i a Nissan Qashqai, amb 1.498, a la tercera.
En el cas de l'Arkana, l'encert de Renault ha estat total no tan sols referent al seu disseny, amb el qual pot presumir de ser el primer SUV cupè generalista, sinó en dotar-lo amb motors amb sistema de micro hibridació així com híbrids purs.
La diferència de preu entre les dues versions no és enorme precisament, tot just 1.000 euros, per això cada vegada són més els que opten per anar cap a el Renault Arkana E-Tech, que evidentment el seu motor HEV de 145 cavalls li permet lluir amb orgull l'etiqueta ECO a un preu que amb prou feines supera els 25.000 euros si financem la compra amb la marca francesa. Aquesta unió de disseny, tecnologia i bon preu és la que ha portat a l'Arkana a ser, actualment, l'híbrid top vendes al nostre mercat.