No van ser precisament pocs els que, quan van veure la presentació oficial del nou Renault 5 elèctric, van somiar amb una versió molt més esportiva d'aquest model que s'ha convertit en una de les grans apostes de la marca francesa al terreny dels cotxes elèctrics.

I és que, com va passar amb el dels cinc original de fa ja unes quantes dècades, el 5 Turbo 3E és una realitat, un model que ja es pot reservar i que representarà no tan sols una de les opcions més interessants dins del catàleg de la marca francesa sinó realment una de les opcions més interessants a nivell general en la indústria, encara que es pot tenir en compte que serà un model no apte per a la immensa majoria dels pressupostos a les carreteres del vell continent.

 

De moment la marca ja ha obert el llibre de reserves d'aquest model, comencem i un procés que no se'n va a precisament curt en el qual el primer pas és ja un dipòsit del meu més ni menys que 50.000 €, que evidentment es restaran al preu final d'un model que des de la pròpia marca ja han assegurat que podria arribar a tenir un preu d'uns 155.000 € per als primers 500 clients que l'aconsegueixin.

El Renault 5 Turbo 3E arribarà el 2027

A Renault són molt conscients que aquest model pot marcar un abans i un després en la seva història, per això ha notat per un procés de personalització per a les 1980 U que es fabricaran d'aquest model, convertint-lo en un model únic en cada cas i, com no, en una opció realment interessant per a aquells que tinguin un pressupost extremadament elevat i que eren un utilitari que compta amb una mecànica que el converteix en una petita bèstia: ni més ni menys que 540 cavalls ni més ni menys què 4.800 Nm de parell, permetent que aquesta petita bèstia passi de zero a 100 km/h en tan sols 3,5 segons. No és casualitat que la marca parli d'ell com "El model de carrer més potent i de més prestacions que mai no hagi format parteix de la gamma Renault".

 

El procés final de fabricació d'aquest model, previ a les configuracions específiques, que hagi elegit cada client serà durant el primer trimestre de 2027, per la qual cosa encara queden dos anys per començar a veure les primeres unitats d'aquest model pels carrers, un model que apunta a fer història.