Renault és una de les marques generalistes que dominen des de fa ja temps les carreteres europees. Els francesos compten amb molta història a les carreteres del vell continent i poden presumir de tenir ja diversos models dels llibres d'història de l'automobilisme europeu.

Una marca amb molta història però que al seu torn, evidentment, tal com estan fent la resta de marques, mira al futur d'una forma clara. Un futur que passa per deixar enrere els motors de combustió i centrar-se els models 100 × 100 d'elèctrics. Això sí, com ja han demostrat altres marques, hi ha diferents maneres d'enfocar aquest futur.

 

En aquest sentit, es pot tenir en compte que Renault és una de les marques que està apostant per fer dels dissenys retro una de les seves millors armes. I el millor exemple d'això és el futur Renault 5, una reinterpretació del seu famós model que arribarà en forma de 100 × 100 elèctric d'aquí a uns anys.

Renault presenta el seu nou Scenic Vision, un prototip futurista que dona moltes pistes

Tanmateix, en les últimes hores ha estat també la marca francesa la que ha sorprès a propis i estranys presentant un model que sens dubte no ha passat desapercebut. I és que no és cap altre que el prototip Scenic Vision, un model que destaca tant pel seu innovador disseny com el fet de comptar amb un motor en el qual l'hidrogen es converteix en el principal protagonista.

Si bé és cert que aquest model no és segur que vagi entrar en la fase de producció, sí que és un model que ajuda Renault anticipar alguna de les seves claus respecte al futur. I una d'elles passa per l'hidrogen.

 

Renault ha presentat aquest model en qui és precisament la hibridació entre les bateries convencionals i el dipòsit d'hidrogen el que ajuda a fer d'aquest model un model realment diferent. No deixa de ser un prototip, per la qual cosa, en el cas que acabarà sent un dels models de fàbrica de Renault, encara falten molts anys perquè això succeeixi.

El millor d'aquest sistema és que, al marge de reduir l'empremta de carboni, permetria que aquest model pogués tenir una autonomia real de fins a 800 km. El problema és que, com passa en altres casos amb aquest tipus de solucions, la xarxa d'infraestructures encara no està més que assentada perquè aquest tipus de models puguin tenir un impacte real al mercat.

 

El que sí que és evident és que a nivell de disseny entre no té molt clar quin és el camí que han de prendre. I és que aquesta reinterpretació d'un dels models més d'èxit de la marca francesa als anys 90 és una evidència que el fabricant gal, com passa també amb l'esperat Renault 5 elèctric, continua sent una de les dominadores en aquest sentit.