A mitjans dels anys 90, tots estàvem convençuts que els monovolums eren el cotxe del futur, però la situació ha canviat molt i aquests cotxes han corregut fins i tot pitjor sort que les berlines. Avui, amb aquesta tipologia de vehicle gairebé oblidada, Renault en manté un al seu catàleg: el Renault Grand Scenic.

Renault Gran Scenic

El primer monovolum també va ser un Renault

El Renault Gran Scenic, monovolum de 4,56 metres i 533 litres de maleter, és hereu del primer vehicle d'aquest tipus, el Renault Espace, que es va llançar el 1984, es va construir sobre la plataforma del R18 i va ser tot un èxit. Va obrir un camí pel qual van transitar gairebé totes les marques i semblava que per ell anàvem a transitar tots durant dècades, però no va ser així. I la culpa la va tenir un petit cotxe, el Suzuki Vitara, que va néixer a finals dels 80 i que és considerat de forma unànime com el primer SUV modern de la història. Després i amb els anys, apareixerien altres cotxes que milloraven aquell concepte i que van acabar convertint-se en els elegants i còmodes SUV que veiem ara. Els mateixos que han fet gairebé oblidar als monovolums com el Renault Gran Scenic, que aguanta i es ven aquest estiu a partir de 26.823 euros.

Com és?

El Renault Gran Scenic mesura més o menys el mateix que un SUV mitjà i té un maleter una mica més gran que el que acostumen a oferir els tot camins. S'ofereix amb motors de gasolina de 140 CV o 160 Cv o amb motors dièsel de 120 i 150 Cv. Permet que al seu interior viatgin còmodament fins a set persones, encara que desplegar les dues places auxiliars redueix el maleter. L'equipament és complet: climatitzador, Ràdio CD amb mp3, ajuda a l'arrencada en pujada, fars antiboira, llums diürns LED i control de velocitat. El disseny interior és molt cuidat i transmet una sensació general de qualitat, encara que resulta difícil no pensar que som davant d'un cotxe d'un altre temps. I això, per exemple, es nota en els consums: s'acosta als 7 litres cada 100 km i no hi ha versions híbrides o elèctriques.