Com bé saben aquells que sempre són atents a les xifres de vendes de cotxes al nostre país, el Toyota Corolla s'ha convertit en una de les grans armes de la marca japonesa a les carreteres espanyoles en els últims anys. És més, va ser en el passat 2024 quan aquest compacte japonès va acabar sent ni més ni menys que el segon cotxe més matriculat a Espanya per darrere del Dacia Sandero, l'híbrid auto recarregable més venut al nostre país i, com no, el model més venut de Toyota.
Un model que estan més que assentat i que representa perfectament l'essència del fabricant del Japó i aquesta excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models així com la seva aposta clara i decidida pels motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica cada vegada més popular a les carreteres espanyoles i europees.
Això sí, per molt que la marca japonesa hagi tornat a demostrar aquest mes de gener passat que continua sent la marca que domina en el mercat espanyol, el seu Corolla ha vist com fins a tres rivals ha acabat per davant el primer mes, sent un d'ells un model que ja ha donat molta guerra en els últims temps i que continua creixent quant a quota de mercat.
El MG ZS supera el Toyota Corolla
Aquest model no és cap altre que el MG ZS, el rei absolut de vendes de la marca que forma part del gegant xinès Saic Motors. Es pot recordar que, per molt que sigui un model molt barat i del que molts conductors a Espanya encara no vulguin saber res tenint en compte certs prejudicis amb aquest tipus de fabricants, el ZS va acabar el passat 2024 sent ni més ni menys que el cinquè cotxe més venut al nostre país i el més venut del seu segment, el dels B-SUV, el Segon segment més important a Espanya quant a quota de mercat.
Aquest mes de gener passat, aquest model sembla deixar molt clar que, si el 2024 el seu èxit va ser ja notable, en aquest 2025 té molts números de tornar a ser un dels cotxes més venuts. I és que el SUV ha començat aquest curs amb 2103 matriculacions, una xifra que el situa en tercera posició empatat al Hyundai Tucson, que se situa segon, i amb tan sols el Dacia Sandero per davant.
Pel que respecta al model japonès, s'ha quedat una mica més de 1700 matriculacions, per la qual cosa la distància evidentment no és molta, i més tenint en compte que es tracta tan sols dels resultats del primer mes d'un any, 2025, en el qual almenys de moment els models més venuts continuen sent els mateixos que en el passat 2024.