El Renault 4 està de tornada i promet revolucionar el mercat dels cotxes elèctrics. Aquest icònic model, que va marcar una època als anys 60, torna transformat en un SUV compacte 100% elèctric. Amb un disseny que barreja nostàlgia i modernitat, el nou R4 apunta directament a competir amb gegants com Tesla, oferint una alternativa més assequible i pràctica per als qui busquen mobilitat elèctrica a les ciutats.
Construït sobre la plataforma AmpR Small, el nou Renault 4 promet xifres impressionants per al seu segment. Amb una autonomia de fins a 400 quilòmetres en la seva versió més avançada i un motor de 150 CV, aquest SUV compacte està a punt per conquerir tant els amants dels elèctrics com a aquells que busquen fer el seu primer pas cap a la sostenibilitat. Les primeres unitats arribaran als concessionaris el pròxim estiu, moment en què s'espera una forta demanda per aquest model tan esperat.
Després del Renault 5, aquest petit SUV és l'altre gran esperat a la marca francesa
Un dels atractius més grans del nou R4 és el seu disseny retro, inspirat en el model clàssic però amb un enfocament clarament modern. Renault ha seguit la línia d'èxit de models com el FIAT 500 i el Renault 5, demostrant que l'estil vintage continua sent un factor decisiu per als compradors. A més, el R4 ofereix un interior més espaiós i una configuració més orientada a l'estil SUV, característiques que s'han convertit en essencials per al mercat actual.
El motor elèctric de 90 kW (equivalent a 120 CV) i la bateria de 40 kWh equipen la versió més bàsica del Renault 4, oferint una autonomia que oscil·la entre 300 i 400 quilòmetres depenent de les condicions d'ús. Aquestes xifres el col·loquen com una opció ideal per a desplaçaments urbans i escapades curtes, convertint-lo en un rival directe d'altres elèctrics compactes del mercat.
Amb els ajuts públics, podria arribar a costar menys de 22.000 euros a Espanya
En termes de preu, Renault ha sabut posicionar aquest model de forma estratègica. La versió més bàsica de l'R4 costarà menys de 30.000 euros, amb rumors que apunten a un preu proper als 28.000 euros depenent de la configuració. Això no només el fa més competitiu davant Tesla, sinó que també el converteix en una opció econòmica davant models més tradicionals com el Renault Captur, oferint l'avantatge afegit de la mobilitat elèctrica.
L'impacte del disseny i les prestacions del nou R4 ja han generat opinions molt positives entre els entusiastes del model clàssic. Molts consideren que aquest redisseny està "molt aconseguit" i que fins i tot supera el del Renault 5 quant a estètica i funcionalitat. Amb el suport d'una forta campanya de màrqueting i un públic ansiós per redescobrir aquest model, tot indica que l'R4 serà un dels èxits més grans de Renault en els propers anys.