La immensa majoria de conductors tant a Espanya com a Europa que busquen un SUV barat acudeixe o bé als concessionaris de Dacia, la marca de referència en aquest sentit des de fa ja molts anys amb models com el Duster, o bé als concessionaris de MG, la marca xinesa que ha convertit el seu ZS en un dels models més venuts a les carreteres espanyoles.
I és que no és que sigui cap secret que, davant de l'augment generalitzat dels preus en els últims anys a Espanya i a Europa, molts conductors entenen que, amb un pressupost més ajustat, no els queda més remei que acudir als concessionaris d'una marca low-cost, entre altres coses perquè els models més senzills d'algunes marques generalistes ja se situen bastants esglaons per sobre del que es refereix a preu.
La part positiva en aquest sentit és que cada vegada són més els fabricants que porten des de la Xina amb propostes molt interessants referent a relació qualitat preu, encara que, com passa en aquest cas, continuen sent proposades desconegudes per a la immensa majoria de conductors a Espanya ja que formen part de marques que tot just tenen presencia quant a quota de mercat.
El DFSK 500, un SUV automàtic i ben dotat per menys de 17.000 euros
Un clar exemple d'això és el DFSK 500, un SUV que compta ara amb una promoció que deixa a la seva versió més senzilla de totes just per sota dels 17.000 €, és a dir, és més barat que el Dacia Duster més senzill de tots.
Són molts els arguments a favor d'aquest model, sobretot tenint en compte que arriba de sèrie amb una mecànica de gasolina de 106 cavalls de potència associada a una transmissió automàtica, un tipus de transmissió que no sol ser habitual en aquest tipus de cotxes barats i amb aquest tipus de motor. L'únic punt negatiu en aquest cas és que, en no comptar amb cap tipus de sistema d'hibridació, el consum d'aquest model es dispara per sobre dels vuit litres als 100 quilòmetres.
Per la qual cosa es refereix l'equipament, com sol ser habitual en aquest tipus de fabricants, aquest DFSK 500 arriba molt ben dotat de sèrie, molt més ben dotat que qualsevol model d'aquest rang de preus que forma parteix d'una marca low-cost europea o d'una marca fins i tot generalista europea.
No seria estrany llavors què, amb una promoció tan espectacular com aquesta, aquest model, el gran desconegut a Espanya, augmentés notablement la seva quota de mercat al nostre país.