Sorpresa negativa per a Stellantis al Top 100 de vendes espanyol del mes de juliol: l'Opel Astra, que en la seva última generació tènia tot el necessari per competir amb el Volkswagen Golf, no aconsegueix ni tan sols sortir al rànquing. I això és greu. Perquè significa que, aquest mes de juliol, les vendes no han superat les 166 unitats del Sèrie 4, cotxe que ocupa el lloc|parada 100, que han aconseguit col·locar els comercials de BMW.

Opel Astra híbrid
Opel Astra híbrid

Què ens ofereix l'Opel Astra?

L'Opel Astra que, segons el portal quecochemecompro.com, ens podem emportar aquest mes d'agost al garatge de casa per 22.200 euros, és un compacte de 4,37 metres amb un maleter de 422 litres, motors de gasolina de 110Cv i 130 CV o, per a qui prefereixi el gasoil, propulsors dièsel de 130 CV. També, per als més conscienciats, existeix una versió híbrida endollable que costa una miqueta més, 26.990 euros.

De veritat és un rival per al Golf?

Hauria de ser-ho perquè, d'entrada, l'Opel Astra fa gairebé deu centímetres més i ofereix un maleter amb 40 litres més de capacitat. El disseny de l'Astra, a més, té un aire més esportiu que el del Golf, un cotxe que, en les seves últimes versions, ha adquirit línies més elegants i senyorials. Malgrat això, el Golf ofereix un interior amb més espai i millor habitabilitat. A l'Opel Astra, les places posteriors són massa estretes i els acabats no assoleixen el nivell dels del seu rival. En preu, això sí, guanya l'Astra: costa 6.910 euros menys