Cada vegada són més els fabricants que estan apostant per posar al mercat petits utilitaris amb motors 100 × 100 d'elèctrics, un tipus de cotxe que apunta a convertir-se en tota una referència en els propers anys, especialment a les grans ciutats del nostre país on aquest tipus de cotxes amb aquest tipus de motor acaben sent solucions realment interessants, especialment si es pot instal·lar un carregador a casa provocant així que el cost per quilòmetre d'aquest tipus de cotxes sigui molt inferior al que tenen els cotxes amb motors de combustió i fins i tot els híbrids auto recarregables.

 

No és casualitat llavors que Renault, que sempre ha estat determinant quant als cotxes petits i urbans, hagi decidit recuperar el seu famós Renault 5 reinterpretant-lo amb un disseny molt interessant i amb una relació qualitat preu que el converteix, fins i tot sense els desapareguts ajuts del govern, en una de les compres massatge dir-los avui dia.

El Dongfeng Box és un elèctric a tenir en compte

Però saben molt bé tant a la marca francesa com en la resta de fabricants que estan apostant per aquest segment que també són moltes les marques que estan arribant des de la Xina amb propostes molt interessants en aquesta categoria. Un bon exemple d'això és el fabricant Dongfeng, que té en el seu model Box un rival directe per a models com el mateix Renault 5 així com altres com el Citroen C3 o el nou Hyundai Inster, és a dir, petits cotxes elèctrics que arriben amb motors senzills i amb autonomies baixes però amb una relació qualitat preu pràcticament imbatible.

 

En el cas d'aquest model xinès, més enllà que compta amb un motor de 95 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir uns 300 km d'autonomia, un dels seus grans arguments és que, per un preu de partida sense ajuts ni descomptes d'uns 25.000 €, compta amb una dotació de sèrie que el situa bastants esglaons per sobre d'alguns dels seus rivals directes, que tenen un preu molt similar però que no arriben amb tanta tecnologia de sèrie.

L'únic problema que té aquest fabricant és que, com els està passant a ximples altres marques xineses que han arribat a Espanya i Europa en els últims temps, continua sent un gran desconegut per a la immensa majoria de conductors a Espanya. Tanmateix, ofertes com aquesta de models com aquest poden començar a canviar aquesta tendència.