El Skoda Karoq pot presumir de ser un dels millors models en el seu segment. Un model que, això sí, si bé és cert que no compta potser amb el disseny més atractiu, una característica habitual dels models de Škoda, sí que compta amb una excel·lent relació qualitat preu, per això s'ha convertit en aquest últim mes de novembre en el model més venut de la marca txeca a Espanya.
A Škoda fan gust molt bé que el seu Karoq competeix en un dels segments més disputats del nostre mercat, un segment en el qual precisament hi ha el Hyundai Tucson, el model més venut en aquest 2022 a Espanya així com altres grans noms com són el Kia Sportage, el Peugeot 3008, el Volkswagen Tiguan o el Seat Ateca, amb el qual comparteix bona part de la seva tecnologia.
Tanmateix, fan gust també molt bé a la marca txeca que, més enllà de la immensa majoria dels seus rivals europeus, japonesos o coreans, des de la Xina són moltes les marques que estan aterrant les carreteres del vell continent amb ganes d'anar guanyant a poc a poc quota de mercat. Una d'elles, de fet, llançarà al nostre país un model que es posicionarà com un dels principals rivals del Škoda.
El DFSK 500, un SUV de mida compacta que arriba el 2023 per robar-li vendes al Skoda Karoq i companyia
No és altra que DFSK, una marca xinesa que ja es comercialitza a Espanya, la que el 2023 llançarà al nostre mercat el 500, un SUV de la mateixa mida que el que et va a car amb l'Ateca però que, com sol ser habitual en aquest tipus de marques, pot presumir de tenir fins i tot una millor relació qualitat preu.
D'altra banda, es pot destacar que, com apunten des del fabricant xinès, un dels millors arguments de venda d'aquest nou 500 serà el fet que compti amb l'etiqueta ECO de la DGT gràcies al seu motor de GLP. En aquest cas serà un motor de gasolina 1.5 litres i quatre cilindres unit a una caixa de canvis automàtica tipus CVT i un sistema de tracció davantera.
Amb una garantia de set anys així així com amb un equipament de sèrie que, de fet, serà millor que el que té l'Ateca o el Karoq més senzills de tots, aquest DFSK 500 es posicionarà com una opció segurament molt desconeguda per a la gran majoria de conductors espanyols però, al seu torn, amb una relació qualitat preu que molt pocs podran batre.