El Toyota Yaris s'ha convertit en una referència a nivell mundial entre aquells conductors que buscar un model compacte, amb una mida perfecta per moure's pel dia a dia en entorns urbans interurbans però al seu torn capaç d'afrontar algunes escapades en autopista i carretera a velocitat sostinguda sense problema, i, sobretot, amb un motor molt eficient.
És més, tant aquest Toyota Yaris com el Mazda 2 híbrid, que no deixa de ser una còpia literal del Toyota però amb el logo de maça al frontal, poden presumir de ser els dos híbrids que menys consumin, al nostre país, amb un consum mitjà de 3,9 l als 100, un consum molt interessant tenint en compte tal com estan els preus de la gasolina avui dia a Espanya.
És cert que són models que, en comptar amb un motor híbrid auto recarregable, tenen un preu per sobre de la mitjana respecte a models com el Peugeot 208, el Seat Ibiza, el Renault Clio i evidentment el Dacia Sandero, el rei low-cost de la categoria. Tanmateix, no és casualitat que siguin cada vegada més els fabricants que estiguin optant per llançar versions híbrides dels seus utilitaris, com és el cas de Renault amb el seu nou Clio e-Tech.
Suzuki renova el Swift per frenar el boom del Toyota Yaris
Lluitar contra el Toyota Yaris no és que sigui una tasca senzilla, entre altres coses perquè és un dels models més assentats tant a Espanya com a Europa i als principals mercats a nivell mundial. Però això no significa que la resta de fabricants no ho intentin, i Suzuki és un d'ells.
La marca japonesa acaba de renovar al seu Swift, un utilitari amb un disseny molt atractiu i amb un punt potser més neutre que el Yaris, i que estrenarà altres variants mica híbrides, sense comptar de moment amb un motor híbrid auto recarregable com el que compta el Toyota.
Encara no es coneixen els detalls de la versió que arribarà a Europa d'aquesta nova generació que ha estat presentada recentment en forma de cotxe conceptual però que des de la marca segura que la versió final serà pràcticament idèntica. El que sí que se sap és que, com sol ser habitual a Suzuki, el seu Swift tindrà un preu molt atractiu i que el deixarà a la zona mitja baixa del seu segment, pel que és probable que sigui un dels models que més vendes li robin al Toyota Yaris una vegada es posi la venda al nostre país.