Com ocorre en tantes altres indústries a nivell mundial, dins de la indústria de l'automòbil es poden trobar tota mena de fabricants, des de fabricants de cotxes extremadament senzills per a aquells que tenen pressupostos molt baixos fins a fabricants que tan sols van dirigits a aquells clients que busquen cotxes no ja tan sols exclusius, sinó únics.
Evidentment es pot tenir en compte que aquest tipus de fabricants tan luxosos no poden presumir en cap cas de ser les marques més venudes, però sí que pot presumir de tenir als seus catàlegs alguns dels cotxes més cars del mercat actualment, una cosa que evidentment eleva el seu estatus dins de la mateixa indústria.
Com sol ser habitual sempre que es fan en llistes de quins són els cotxes més cars del món es pot tenir en compte que en cap cas no estem davant de cotxes que siguin considerats cotxes de producció, sinó més aviat el contrari, cotxes que en la immensa majoria dels casos s'han fabricat per a un sol client i tan sols compten amb una unitat, la qual cosa evidentment eleva encara més el seu valor al mercat i els converteix en opcions literalment úniques.
Els 3 cotxes més cars del món són Rolls-Royce
Si bé és cert que entre els cotxes més cars a nivell mundial se'n troben alguns d'esportius de marquescom Bugatti o Pagani, els tres que formen el podi són d'un mateix fabricant: Rolls-Royce.
El més car no és cap altre que el Rolls-Royce La Rose Noire Droptail, valorat en més de 27 milions d'euros i que compta amb una carrosseria descapotable de dues places amb sostre de vidre que, atenció, compta amb un exclusiu rellotge Cronograph valorat en més de 200.000 euros al tablier. Quant al motor, arriba amb un V12 6.75 de 600 CV de potència.
Just per darrere apareix el Rolls-Royce Boat Tail, valorat en més de 25 milions d'euros i que compta amb el mateix motor, encara que en aquest cas alguns dels seus detalls més curiosos és que arriba amb un interior d'alta gamma amb nevera per a xampany i un para-sol.
Tancant el podi arriba el Rolls-Royce Arcadia Droptail, amb un valor de 25 milions d'euros i que compta també amb el mateix motor però en aquest cas amb un disseny que l'apropa més a un prototip, una cosa que el converteix per a molts en l'opció més atractiva de les tres.