Com no podia ser de cap altra forma, són marques generalistes com Toyota, Seat, Peugeot o Kia i a les que, de forma habitual, acaben convertint-se en els fabricants més venuts en un mercat com és l'espanyol. Un mercat en el qual, tenint en compte que els models més venuts actualment són el Seat Arona i el Dacia Sandero, són els cotxes amb un preu molt baix que triomfen actualment.
Això no vol dir, tanmateix, que marques prèmium com Mercedes, BMW i Audi no tinguin un espai destacat al nostre mercat, tenint en compte que aquestes tres marques prèmium alemanyes poden presumir d'haver estat dins del Top 15 de fabricants més venuts a les carreteres espanyoles en el que portem d'any.
Es pot destacar també el bon ritme de vendes que està tenint un fabricant com és Tesla, els cotxes del qual no és que siguin precisament barats, que està ubicada en la posició 24, una posició molt destacada partint de la base que els americans tan sols venen models elèctrics prèmium.
Ferrari ha venut fins a 10 models a Espanya al març
Tanmateix, una xifra que ha deixat a molts amb la boca oberta al nostre país són les vendes que ha aconseguit Ferrari el mes de març passat a Espanya. I és que la marca italiana, una de les marques de luxe més ben valorades a nivell mundial i que pot presumir de ser tota una institució dins de la indústria de l'automòbil amb els seus luxosos i esportius models, ha aconseguit ni més ni menys que 10 matriculacions el mes de març passat.
Una xifra que, sumada a la que va aconseguir en els dos primers mesos de l'any, acaba provocant que Ferrari hagi venut ni més ni menys que 30 cotxes a Espanya els tres primers mesos de 2023, una xifra per a molts molt alt tenint en compte que els seus models són moltíssim més cars que la immensa majoria de les opcions al nostre mercat, fins i tot molt més alts que marques com Porsche, que frega ja les 1000 vendes en aquests tres primers mesos a les carreteres.
Si bé és cert que el públic objectiu al qual van dirigits els Ferrari no és un conductor que tingui precisament problemes econòmics i que es vegi afectada per les diferents crisis al nostre país, no deixa de ser sorprenent que una marca amb un nínxol de mercat tan petit hagi aconseguit ja fins a 30 matriculacions a les carreteres espanyoles en tan sols tres mesos.