El mercat dels SUV urbans és més competitiu que mai, i ara hi ha un nou model que promet canviar les regles del joc: el Fiat Grande Panda. Aquest esperat llançament de la marca italiana arriba amb un disseny atractiu, un preu més ajustat que molts dels seus rivals i una oferta mecànica que el fa encara més interessant. Amb una combinació de tecnologia híbrida i elèctrica, juntament amb un equipament molt complet, el Gran Panda|Colla es posiciona com un seriós rival per a gegants com Toyota, Hyundai i Volkswagen.
Una de les seves grans cartes és la seva oferta mecànica, que s'adapta a diferents tipus de conductors. D'una banda, la versió híbrida lleugera (MHEV) equipa un motor de tres cilindres i 1.2 litres, amb 100 CV de potència, acompanyat per un motor elèctric de 29 CV integrat a la transmissió automàtica de sis velocitats. Aquesta opció és ideal per als qui busquen eficiència sense renunciar a la versatilitat d'un motor de combustió. D'altra banda, la variant 100% elèctric munta un motor de 83 kW (113 CV) i una bateria de 44 kWh, oferint una autonomia de fins a 320 quilòmetres. A més, permet càrrega ràpida de fins a 100 kW, podent recuperar del 20 el 80% en només 27 minuts.
El Fiat Grande Panda està a punt per aterrar als concessionaris
Fiat ha estructurat la gamma del Gran Panda en quatre nivells d'acabat: Pop, Icon, La Prima i RED. La versió híbrida s'ofereix en tres d'ells, mentre que la variant elèctrica està disponible únicament amb els acabats Icon i RED. Des de la versió d'accés, l'equipament és bastant complet, incloent assistent d'estacionament, control de creuer, fre de seguretat actiu i un quadre d'instruments digital de 10 polzades. A mesura que puja de nivell, s'afegeixen elements com a climatitzador automàtic, càmera de visió posterior, llantes d'aliatge de 17 polzades i fars LED.
Un dels punts forts del Fiat Grande Panda és el seu disseny, que combina un estil modern amb certs tocs retro inspirats en el Panda original. La seva carrosseria compacta però robusta el fa ideal per a la ciutat, mentre que detalls com les barres portaequipatges i les plaques protectores reforcen la seva imatge aventurera. A més, l'acabat especial RED, exclusiu per a la versió elèctrica, incorpora elements de disseny distintius, com llantes en color blanc i el logotip "RED" al pilar B.
Preus que arrenquen en 19.000 euros
Però si hi ha una cosa que realment pot posar en un compromís Toyota i altres marques és el seu preu competitiu. La versió híbrida arrenca en 19.000 euros, mentre que la variant elèctrica ho fa en 25.000 euros, ambdós sense comptar possibles ajuts o promocions. En el cas del model elèctic, el preo pot baixar fins els 18.000 euros. Això el converteix en una de les opcions més assequibles del seu segment, superant models com el Toyota Yaris Cross, el Hyundai Kona o el Volkswagen T-Cros, que solen tenir preus més elevats amb un equipament similar.
L'arribada del Gran Panda als concessionaris suposa una gran aposta per part de Fiat, que busca recuperar protagonisme al mercat europeu. Amb una estratègia basada en un disseny atractiu, versions mecàniques eficients i un preu difícil d'igualar, aquest model té tot per convertir-se en un autèntic èxit de vendes.