Cop dur per al Seat Arona. El tot camí de la firma espanyola no passa un bon moment. El que és el SUV més venut de la història de Seat s'ha desinflat en els últims mesos, perdent molt protagonisme al mercat. I no és l'únic model de la marca que està generant certa preocupació per al fabricant amb seu a Martorell.
El Seat Arona va ser el protagonista absolut el 2021. El tot camí del segment B-SUV es va coronar com el cotxe més venut l'any passat a Espanya. Una tendència que també va seguir en els primers mesos de 2022. L'Arona va presentar candidatura a repetir l'èxit de 2021 instal·lant-se entre els models més venuts.
Declivi de les vendes del Seat Arona
Tanmateix, el pas del temps no li està provant a l'Arona. Aviat es va veure superat pel Hyundai Tucson, que actualment és el model més matriculat a Espanya. I al setembre va perdre la segona posició en favor del Dacia Sandero. L'utilitari romanès és actualment el segon cotxe més venut a Espanya i ha relegat l'Arona al tercer lloc.
La situació és més greu fins i tot. Perquè l'Arona ja no només s'allunya del segon lloc, sinó també del pòdium. El SUV urbà ha de mirar cap a baix en la classificació, ja que hi ha un model que ja amenaça de deixar-lo fora del top 3 dels més venuts el 2022. Es tracta del Volkswagen T-Roc, que acumula 13.231 unitats venudes aquest any i s'apropa perillosament a les 13.792 matriculacions de l'Arona. De fet, aquest últim va sumar 441 matriculacions el setembre, segons dades d'Anfac, mentre que el model alemany va tancar el mes amb 1.046 operacions. Amb tot, tot apunta que el T-Roc no tardarà a superar l'Arona.
De ser el més venut a caure del top 50
El declivi de l'Arona ve durant ja uns mesos. A l'agost només va matricular 315 unitats, caient fins a la posició 58 dels cotxes més venuts del mes a Espanya. I al setembre va confirmar la davallada amb 441 matriculacions i situant-se al lloc 54. En altres paraules, ha passat de ser el cotxe més venut a no ser ni al top 50. Sens dubte, la situació és preocupant.
Per recuperar el domini, Seat aplica preus molt interessants al seu SUV urbà. Actualment es pot comprar des de 18.330 € en una versió TSI de 95 CV de potència.
El Seat Ateca també té problemes
Seat Ateca tampoc no passa el seu millor moment. El tot camí compacte també està tenint problemes. Tenint en compte que competeix en el segment més popular entre els conductors, les seves xifres estan lluny de ser un top vendes.
A l'agost l'Ateca va matricular 716 unitats i va ocupar el lloc 21, que no està res malament. Però al setembre es va quedar en 591 matriculacions, caient fins al lloc 41 dels més venuts del mes.
Mentrestant, acumula aquest any 7.833 matriculacions, ocupant la posició 24 dels més venuts. I li segueix molt de prop el Nissan Qashqai, que acumula 7.519 matriculacions aquest any.