El Seat Arona és un model clau en la firma espanyola. És un dels pilars del fabricant amb seu a Martorell. Un dels cotxes més reeixits en la història recent de la marca. I bona prova d'això és que va ser el cotxe més venut a Espanya el 2021. Un lloc que pretenia revalidar aquest any. I és que l'Arona va començar el 2022 arrasant. Tanmateix, en els últims mesos ha perdut força, permetent a un altre model agafar el relleu en el lideratge i tenir tots els números per ser el més matriculat aquest any.

El Seat Arona va ser el gran triomfador de 2021. Quan els preus dels cotxes encara no s'havien disparat, el SUV urbà de la marca espanyola va aconseguir alçar-se com el més venut de l'any al territori espanyol.

El Seat Arona, va ser el cotxe més venut el 2021, però s'allunya de revalidar el títol

Un èxit que pretenia repetir en aquest 2022. I tot apuntava que podria aconseguir-ho. Durant els primers mesos de l'any apuntava a dalt de tot i a revalidar el títol del més venut del país. Tanmateix, en els últims mesos ha empitjorat les vendes. Les matriculacions han anat a la baixa. I malgrat que es manté com el segon cotxe més venut en Espanya, ha vist com un altre model, no només l'ha superat, sinó que ha obert una bretxa important que serà molt difícil de recuperar per al Seat Arona.

Es tracta del Hyundai Tucson. El SUV compacte sud-coreà no deixa de conquerir adeptes a Espanya i tot apunta que serà el cotxe més venut aquest any a Espanya. En espera que apareguin les dades dels més venuts el mes de setembre, el Tucson era el cotxe més venut a 31 d'agost, amb gairebé 15.500 matriculacions. Concretament, havia registrat 15.455 unitats.

Hyundai Tucson / Hyundai

El Hyundai Tucson apunta a ser el cotxe més venut de 2022

Mentrestant, el Seat Arona sumava en aquesta data un total de 13.351 matriculacions. Més de 2.000 menys que el Hyundai Tucson. Una distància que li serà difícil de salvar en els quatre mesos que queden d'any.

I ull, perquè mentre el sud-coreà ha obert la bretxa amb l'Arona, el Dacia Sandero ha retallat distàncies amb l'Arona al tercer lloc, amenaçant la segona posició de l'Arona. A l'agost, el model romanès sumava 13.261 matriculacions. Són només 90 unitats venudes menys que el Seat. I tenint en compte la progressió dels últims mesos, en els quals l'Arona ha baixat les seves vendes i el Sandero no ha deixat d'augmentar-les, tot apunta que més aviat que tard el Seat serà relegat al tercer lloc.

Amb tot, el Hyundai Tucson presenta candidatura per convertir-se en el primer SUV compacte que aconsegueix ser el cotxe més venut de l'any a Espanya. I això que no és precisament un cotxe barat. La gamma n'engega en els 30.000 euros per a una versió gasolina 1.6 que desenvolupa 150 CV de potència. El topall de la gamma el posa la versió híbrida endollable, amb un bloc que desenvolupa 265 CV i un sistema de tracció total, que costa 52.000 euros sense comptar els ajuts del Pla MOVES III.

Una de les claus de l'èxit del Tucson està que la firma sud-coreana ofereix una gamma molt variada en el que a mecàniques es refereix. Existeixen versions gasolina i dièsel amb sistemes de tecnologia micro híbrida, híbrids autorecarregables i híbrids endollables.